Någon här som har erfarenhet och tips gällande poolvärme. Gäller för en ovanmarkspool 3.6 diameter, 1.20 djup.

Ge gärna tips om ni har ,tack på förhand.
 
Poolvärmepump fungerar mycket effektivt på sommaren och sparar väldigt många kWh. En mindre modell borde passa. Viktigt med övertäckning av poolen när den inte används.
 
J Josth skrev:
Poolvärmepump fungerar mycket effektivt på sommaren och sparar väldigt många kWh.
Vilken effekt ska man lägga sig på. Har bara isolering i botten med frigolit. Räcker en värmepump på 5kw, tror du?
 
Är inte expert på poolvärmepumpar men bedömer att 5 kW borde räcka om man hittar en sådan.
 
J Josth skrev:
Är inte expert på poolvärmepumpar men bedömer att 5 kW borde räcka om man hittar en sådan.
Tack för dina svar
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.