C clintan1 #1 Medlem · 6 inlägg 30 maj 2025 20:38 clintan1 Medlem 6 inlägg 30 maj 2025 20:38 #1 Någon här som har erfarenhet och tips gällande poolvärme. Gäller för en ovanmarkspool 3.6 diameter, 1.20 djup. Ge gärna tips om ni har ,tack på förhand.
Någon här som har erfarenhet och tips gällande poolvärme. Gäller för en ovanmarkspool 3.6 diameter, 1.20 djup. Ge gärna tips om ni har ,tack på förhand.
J Josth #2 Medlem · Stockholm · 13 086 inlägg 30 maj 2025 20:53 Josth Medlem Stockholm 13 086 inlägg 30 maj 2025 20:53 #2 Poolvärmepump fungerar mycket effektivt på sommaren och sparar väldigt många kWh. En mindre modell borde passa. Viktigt med övertäckning av poolen när den inte används.
Poolvärmepump fungerar mycket effektivt på sommaren och sparar väldigt många kWh. En mindre modell borde passa. Viktigt med övertäckning av poolen när den inte används.
C clintan1 #3 Medlem · 6 inlägg 30 maj 2025 20:55 clintan1 Medlem 6 inlägg 30 maj 2025 20:55 #3 J Josth skrev: Poolvärmepump fungerar mycket effektivt på sommaren och sparar väldigt många kWh. Vilken effekt ska man lägga sig på. Har bara isolering i botten med frigolit. Räcker en värmepump på 5kw, tror du?
J Josth skrev: Poolvärmepump fungerar mycket effektivt på sommaren och sparar väldigt många kWh. Vilken effekt ska man lägga sig på. Har bara isolering i botten med frigolit. Räcker en värmepump på 5kw, tror du?
J Josth #4 Medlem · Stockholm · 13 086 inlägg 30 maj 2025 20:56 Josth Medlem Stockholm 13 086 inlägg 30 maj 2025 20:56 #4 Är inte expert på poolvärmepumpar men bedömer att 5 kW borde räcka om man hittar en sådan.
C clintan1 #5 Medlem · 6 inlägg 30 maj 2025 20:58 clintan1 Medlem 6 inlägg 30 maj 2025 20:58 #5 J Josth skrev: Är inte expert på poolvärmepumpar men bedömer att 5 kW borde räcka om man hittar en sådan. Tack för dina svar
J Josth skrev: Är inte expert på poolvärmepumpar men bedömer att 5 kW borde räcka om man hittar en sådan. Tack för dina svar