1 991 läst ·
9 svar
2k läst
9 svar
Värme i klinkersgolv?
Medlem
· Västra Götaland
· 780 inlägg
Vad skall man välja för värme i golvet när man skall lägga klinkers i ett badrum på övervåningen o vad skall man ha för underlag?
Är det bra att t.ex. gjuta in elslingor som man kan lätt kan stänga av om man vill eller vad är bäst?
Vi kommer att ha golvvärme i plattan o radiatorer på öv.
Badrummet är bara på 4,8 kvm o på nästan hälften av den kommer ett stort badkar stå så slingan behöver ju inte vara lång.
Är det bra att t.ex. gjuta in elslingor som man kan lätt kan stänga av om man vill eller vad är bäst?
Vi kommer att ha golvvärme i plattan o radiatorer på öv.
Badrummet är bara på 4,8 kvm o på nästan hälften av den kommer ett stort badkar stå så slingan behöver ju inte vara lång.
DL, har samma förutsättningar som du beskriver. Från början tänkte vi köra med vattenburen golvvärme däruppe i badrummet, men beslutade att välja elgolvvärme istället.
Tips: Den här termostaten är kanon, har veckoprogram (som sänker tempen tex på natten) och använder både golvgivare + rumsgivare. Hade först en Thorintermostat (T2FloorTemp) som inte funkade så bra.
http://www.devi.se/5FA18D6F-C047-4EE0-AC68-DD80776D7ECC.W5Doc
Tips: Den här termostaten är kanon, har veckoprogram (som sänker tempen tex på natten) och använder både golvgivare + rumsgivare. Hade först en Thorintermostat (T2FloorTemp) som inte funkade så bra.
http://www.devi.se/5FA18D6F-C047-4EE0-AC68-DD80776D7ECC.W5Doc
Har för mig den kostade ca 1200kr för något år sedan. Köpte på Beijer i Sollentuna.
Hittar ingen ÅF-lista på www.devi.se. Ring dem!
DEVI AB
Box 2
Sorterargatan 12
162 11 Vällingby
Tel: 08-445 51 00
Fax:08-445 51 19
E-mail: deviheat@devi.se
Finns säkert att köpa över nätet till vettigare pris. Kan tyvärr inte tipsa om ngn sajt.
Hittar ingen ÅF-lista på www.devi.se. Ring dem!
DEVI AB
Box 2
Sorterargatan 12
162 11 Vällingby
Tel: 08-445 51 00
Fax:08-445 51 19
E-mail: deviheat@devi.se
Finns säkert att köpa över nätet till vettigare pris. Kan tyvärr inte tipsa om ngn sajt.
Medlem
· Västra Götaland
· 780 inlägg
Ok.. Tack!
Då vet jag att det skall vara elslingor med en termostat.
Vilka slingor är bäst?
Då vet jag att det skall vara elslingor med en termostat.
Vilka slingor är bäst?
Klicka här för att svara