Tjenare.

Har läst lite olika värmetrådar, men dom har lite olika fokus jämfört med mig.

Garaget är på 50kvm, isolerad betongplatta och bjälklag, 190mm isolering i väggar.
Dubbelport tar upp näst intill hela kortsidan, 2 mindre fönster och en dörr på ena långsidan.
2 ventiler på kortsidan mittemot porten.

Använder garaget till div jobb och ibland tvätta bilen.

Idag värms garaget av en mindre byggfläkt och jag får vintertid kondens i hörnen på fönster invändigt.

Jag vill hålla runt 15 grader i garaget.

Vilken värmekälla bör jag välja, komplettera med ytterligare ventiler eller kanske en avfuktare

//Jimmy

Luft-luft värmepump, då kan du köra avfuktning också

Jag har en Luft-luft i mitt garage. 95 isolering i väggar och tak (lite mer). Osb på väggar och i tak och innanför det plast. Funkar finfint. Jag kör dock inte in bilen så jag har inte samma mängd fukt som om en bil ska tinas där året om...

95kvadrat garage med ca 200mm isolering. Dubbeldörrar och carport, 3 fönster. Satte in luftvärmare. En kompis rekommenderade aermec, effektiv pump som det finns delar till. Kör på 8 grader året runt. Kostnad, förvånad att den går så snålt. Mätte första vintern 2013-2014. Inte jättekallt men runt 350kr per månad i snitt. Ska du ha 15 grader så kan den avfukta samtidigt. Men det kommer kosta lite, men mycket mindre än en fläkt.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.