Vi har bergvärme (Nibe-panna) med teknisk frånluft (FX) mha FrånLuftsModul (som skiljer av värmen och skickar tillbaka till pannan/värmesystemet).

Skulle det vara görbart att under sommaren ansluta en portabel AC:s ut-luft/varmluft till en frånluftventil inne i huset och på så sätt skjutsa ned den varma luften via ventilationen och få den avskild och återförd till berget/värmesystemet? Eller är det värdelöst eller inte bra eller till och med riskabelt?

Mvh
Johan
 
Torkskåp brukar man ansluta med ett dragavbrott till ett frånluftsdon i t.ex. tvättstugan och motsvarande borde fungera för slangen från ett portabelt AC-aggregat.
 
  • Gilla
Luntmakarn
  • Laddar…
Ok, tack!!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.