Vi har bergvärme (Nibe-panna) med teknisk frånluft (FX) mha FrånLuftsModul (som skiljer av värmen och skickar tillbaka till pannan/värmesystemet).
Skulle det vara görbart att under sommaren ansluta en portabel AC:s ut-luft/varmluft till en frånluftventil inne i huset och på så sätt skjutsa ned den varma luften via ventilationen och få den avskild och återförd till berget/värmesystemet? Eller är det värdelöst eller inte bra eller till och med riskabelt?
Mvh
Johan