Tjenare! Har en Nibe fighter 410p som även kör vattenvärme till radiatorerna. Nu det senaste har jag märkt att radiatorerna i söderläge på huset alltid är varma. De som är på norrsidan är alltid kalla och jag känner inte att någon värme kommer till dem alls. Har luftat av alla element och felsökt på Niben men inte hittat vad det kan vara. Har ni några tips?

Har trycket på Niben på 1.5 bar.
Luftat alla element tills det kommer vatten.
Envåningshus.
Cirkulationspumpen står på 2 av 3.
 
Redigerat:
Ett eller tvårörssystem?
Har du ändrat något det senaste?
Har du stamventiler någonstans?
Testa stäng av alla element i söderläge o se om du kan trycka värmen till norrsida.
 
Känn på tillopp rören till norrsidan och jmf. med söder. Gör så tills du hittar en match. Kan ju vara en balanseringsventil som krånglar.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.