1 335 läst ·
8 svar
1k läst
8 svar
Varmare i pannrum trots isolering?
Ja rubriken kan ju låta motsägelsefull, men jag hade förväntat mig en lägre omgivande rumstemperatur i pannrummet efter att jag isolerat samtliga rör in- och ut ur pelletsanläggningen.
Kan någon förklara varför temperaturen har stigit från 26 grader till 28 efter isoleringen?
Kan någon förklara varför temperaturen har stigit från 26 grader till 28 efter isoleringen?
Jag har isolerat samtliga varma och kalla rör som leder in- och ut ur pannan. Inte rökröret dock, det är som tidigare oisolerat. Isoleringsmaterialet är 13 mm polyetenskumplast.
Pannan drivs med enbart elpatron nu på sommarhalvåret.
Pannan drivs med enbart elpatron nu på sommarhalvåret.
Ingen annan åtgärd än att mätt temperaturen före isolering och sedan efter. En ökning med två grader i ett redan varmt pannrum är ganska mycket, och jag förstår inte hur det kommer sig. Samma väder som det varit senaste veckan.
Klicka här för att svara