Slår den ifrån direkt efter några minuter ? Tryck på Meny, snurra ratten medsols till läge 3 och tryck välj.
Då kommer du se GT1 , snurra sen vidare tills du ser GT8 och GT9 .

Låt värmepumpen gå några minuter så ser du skillnaden mellan GT8 och GT9 . Men stannar värmepumpen direkt så är det säkert nåt annat knas.

Hmm, det kan ju vara strul med Regon pga gamla elektrolyter. Har sett alla möjliga resultat när de varit dåliga. Flimmer i display , startar om, visar konstant Conlego... i displayen.

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
F fusion skrev:
Ahh, var nog här jag läst det 😉

Ser att du hade Rego 634 i din gamla vp, jag har Rego637 kanske de skiljer i övervakningen av deltat ?
Det har jag inte koll på tyvärr.
F fusion skrev:
Bra att veta är att IVT nu tagit fram en flexslang helt i metall så magnetit problemen i slangarna lär väl upphöra. Syns dock inte på bild hos JS Energi, men såg foto från en som bytt till de nya liknande denna

[länk]

Jag bytte den mellan cp och vvx för nåt år sedan och den såg annorlunda ut inuti jämfört original slangen. Köpte från JS Energi.
Jag tror problemet var mer då, och att slangarna idag inte har samma problem. Men kommer inte riktigt ihåg.

13th Marine 13th Marine skrev:
Det har jag inte koll på tyvärr.

Jag tror problemet var mer då, och att slangarna idag inte har samma problem. Men kommer inte riktigt ihåg.
Försökte hitta tråden där någon fått utbytt av tekniker till den helt i metall, men icke. Kanske var här, eller vp forumet.

Den jag köpte skall vara reviderad version av IVT , men känns spontant som en helt i metall måste vara bäst.

Plus separat magnetitfälla.

F fusion skrev:
Försökte hitta tråden där någon fått utbytt av tekniker till den helt i metall, men icke. Kanske var här, eller vp forumet.

Den jag köpte skall vara reviderad version av IVT , men känns spontant som en helt i metall måste vara bäst.
Vill minnas att problemet är att slangen blev magnetisk och därmed fastnade magnetiten där nere.

Rensade första gången, även övriga , vara bara lite i den mellersta, men undre var det massor. Läste nånstans att IVT tagit fram reviderad och kollade då med JS och köpte bara ny undre

M Malebo skrev:
Hej vi har en IVT greenline från 2002-3 som larmar för pressostat hög.

Har rensat ventilen på inloppet (R)
Hittar ingen på ut (S)

Har luftat alla element och golvvärme. Hittar ingen luft.

Har bytt cirkulationspump till en grundfors alpha 2. Den säger att det cirkulerar 1 m3/timmen (den gamla pumpen var en DAB)

Ändå så varnar den för pressostat hög

När man kvitterar felet så starta den om efter ca 300 sek.
Är igång allt från 10 se till 30 min

Den har också betet sig ”normalt” några gånger och startat/slagit av sig som den ska.

Vad tror ni är felet/ vad har jag missat att göra?
Vilken pump är utbytt Värmebärarpump( placerad till vänster) eller den till höger ( sett från fronten) Köldrarpump. På bild finns det en öppen köldbärarpump som ger dina fel. Jag har skrivit här tidigare och hur jag löste det. Kortfattat kondensatorn på 5microFarad var i mitt fall på ca 1? Då hade den dåligt konstruerade hastighetsväljaren gett upp jag har skrivit och skickat bilder. Ett tips!

M _Magnus L skrev:
Vilken pump är utbytt Värmebärarpump( placerad till vänster) eller den till höger ( sett från fronten) Köldrarpump. På bild finns det en öppen köldbärarpump som ger dina fel. Jag har skrivit här tidigare och hur jag löste det. Kortfattat kondensatorn på 5microFarad var i mitt fall på ca 1? Då hade den dåligt konstruerade hastighetsväljaren gett upp jag har skrivit och skickat bilder. Ett tips!
https://www.byggahus.se/forum/threads/larm-utlost-lagtryckspressostat.548536/#post-6206309

Walle85
På vår IVT Greenline HT Plus E9 var problemet slangarna, filtret var inte speciellt smutsigt.
Hade en tråd om detta tidigare.

M Malebo skrev:
Hej vi har en IVT greenline från 2002-3 som larmar för pressostat hög.

Har rensat ventilen på inloppet (R)
Hittar ingen på ut (S)

Har luftat alla element och golvvärme. Hittar ingen luft.

Har bytt cirkulationspump till en grundfors alpha 2. Den säger att det cirkulerar 1 m3/timmen (den gamla pumpen var en DAB)

Ändå så varnar den för pressostat hög

När man kvitterar felet så starta den om efter ca 300 sek.
Är igång allt från 10 se till 30 min

Den har också betet sig ”normalt” några gånger och startat/slagit av sig som den ska.

Vad tror ni är felet/ vad har jag missat att göra?
Efter många om och men så valde vi att byta ut hela pumpen. Den var ändå 23 år och vi vill ha det problemfritt då vi inte är hemma hela veckorna.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.