Jag har en Nibe frånluftsvärmepump F730. Golvvärme på nedervåning och radiatorer på övervåning. På min F730 har jag stängt av värme och tillsats och har varit så sedan åtminstone maj. Idag upptäckte jag att ett element var jättevarmt. Varför? Jag har vredena på max fortfarande men jag har trott att det inte spelar någon roll eftersom jag stängt av värme. Värms de av varmvattenberedaren, och varför i så fall?
Låter som du kan ha problem med växelventilen. Vad har du för värden om du går in och tittar i infomenyn?L Liololo skrev:Jag har en Nibe frånluftsvärmepump F730. Golvvärme på nedervåning och radiatorer på övervåning. På min F730 har jag stängt av värme och tillsats och har varit så sedan åtminstone maj. Idag upptäckte jag att ett element var jättevarmt. Varför? Jag har vredena på max fortfarande men jag har trott att det inte spelar någon roll eftersom jag stängt av värme. Värms de av varmvattenberedaren, och varför i så fall?
Kan man avgöra själv om det är fel på växelventilen om man är någorlunda händig eller bara ett proffs?useless skrev:
Klicka här för att svara