Bara 1 av totalt 8 radiatorer i huset är varma. Jag har luftat alla och satt alla på max, men de är fortsatt iskalla. Det enda som funkar är ett på övervåningen och det sitter väl i princip rakt över elkasetten (som står på undervåningen i tvättstugan), om det spelar roll.
Jag hade samma problem i fjol och då upptäcktes det att expansionskärlet var trasigt. Det är alltså bytt och nytt.
På bilderna ser ni mina inställningar inkl trycket, cirkulationspumpen, expansionskärlet och påfyllnadsventilen. Röret som går från cirkulationspumpen är varmt, men det som påfyllnadsventilen sitter på är kallt.
Har ni någon idé om vad det hela kan handla om?
Tacksam för hjälp!
Jag hade samma problem i fjol och då upptäcktes det att expansionskärlet var trasigt. Det är alltså bytt och nytt.
På bilderna ser ni mina inställningar inkl trycket, cirkulationspumpen, expansionskärlet och påfyllnadsventilen. Röret som går från cirkulationspumpen är varmt, men det som påfyllnadsventilen sitter på är kallt.
Har ni någon idé om vad det hela kan handla om?
Tacksam för hjälp!
Kolla att cirkulationspumpen går. Man kan kolla om motor går med att skruva bort en blank centrumskruv på framsida på pumpen eller ändra farten på den å lägga örat emot den å höra om den ändrar fart
Tack! Det är gjort också sedan tidigare, men ingen effekt tyvärr.
Tack! Det blir att ringa en rörmokare imorgon.
Klicka här för att svara