Har en ett år gammal tvättmaskin (bilden visar märke). Senaste månaden har den börjat lämna både tvättmedel och sköljmedel kvar i facken. Använder alltså inte det facket för "förtvätt". Jag har kollat i bruksanvisningen och det står att det beror på att facket är dåligt rengjort. Har tvättat det i flera omgångar riktigt noga ändå lämnar den lite sköljmedel och tvättmedel kvar. Har kollat strålarna som kommer ner i facket och de ser ut att vara tillräckligt starka och sprutar länge. Men som sagt alltid en liten klump medel kvar. Vad kan felet bero på? Bifogar bilder.
Logotyp och modellnamn på en vit Electrolux tvättmaskin, PERFECTCARE 600, 1-8 kg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Öppet tvättmedelsfack i tvättmaskin med rester av tvättmedel och sköljmedel kvar, trots rengöring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

A
I det här fallet skulle jag tillskriva detta till tvättmedlet.
Alternativt att facket är strävt på plastytan vilket hände på de maskiner som kom från Kina.

electroluxaren skrev:
Alternativt att facket är strävt på plastytan vilket hände på de maskiner som kom från Kina.
Tack för svar!
Det kom hit en servicetekniker igår men han hade inga teorier mer än att han skulle beställa två nya filter. Gissar att det var bara för att göra något. Ska testa byta tvättmedel idag.

electroluxaren skrev:
Hej. Jag tycker att det här problemet uppstår oavsett vilket märke på maskin man än har. Jävligt irriterande, man vill ju inte sova på 1 sandpapper eller torka sig med 1 smärgelduk.:sick:

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.