Klassiskt problem med saker byggda av träfiberskivor.
Det är limmet som luktar. Tar ca. 1 år innan lukten försvinner.

Jag kommer att behöva driva min sak mot firman då vi dessvärre blir sjuka av emissionen från möbeln. Säger som Hasse Alfredsson - det är inte pengarna, det är principen....😂😂

Redigerat:
  • Gilla
Bombus pratorum
  • Laddar…
S sepani skrev:
Nu är (samma) soffa tillbaks hos oss igen efter två månader på lager 😂😂 leverantör hävdar bestämt att de inte märkt av någon lukt men efter en timme har jag ont i huvudet 😂 soffan ska nu testas för emissioner, där den aldrig kommer klara gränsvärdet. Därefter en reklamation igen🙀😂. Allt dokumenterat. Får se vad ersättning blir. Tycker det skulle innebära mycket badwill för ett i övrigt välrenommerat märke🙀
vilket var märket?

Alla deras soffor på lagret luktar säkert likadant, så de är säkert immuna mot doften vid det här laget

• Haha
sepani
  • Laddar…
Soffan är åter på plats. Min fru som var den som blev mest sjuk av den menar nu att hon inte lägre känner någonting...däremot har jag fortfarande ögon som svider och hals som bränner...då jag sannolikt är överkänslig mot formaldehyd. Jag kan absolut vara enig i att problemet är mycket mindre än från början, men inte bra ändå...Kan man stryka något på trä detaljerna (stommen där man kommer åt) som hjälper....

Det tar nått år eller så, se'n är doften borta.

Dan1891 Dan1891 skrev:
Det tar nått år eller så, se'n är doften borta.
Innan dess har den åkt ut. Största problemet nu att frun som hade värsta problemen är besvärsfri…🙀😂

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.