såg liknande fenomen på ikea golv om man slog ihop dem för hårt...

brukar också kunna bli sådär om det kommer lite skräp i spåret när man klickar ihop golvet

Mäster skrev:
Som någon nämnde , så ska man inte slå ihop dem för hårt heller, vilket du naturligtvis inte gjort.....
Inte för att jag tror det är orsaken, men det är ett argument man kan vara beredd på.
Ibland är det så enkelt som att de sålt ett dåligt parti bara..
Det är inte jag som lagt golvet, det hyrde jag in folk för, däremot köpte jag själv in golvet.

/L

Också varit med om att bankar man lite för hårt när man monterar så blir det så.

Lmob skrev:
vad är det för fabrikat på golvet. alloc och pergo
Det är ett Pergo Golv utav deras Gold-kvalitet.

/L

kent.82 skrev:
Också varit med om att bankar man lite för hårt när man monterar så blir det så.
Och lösning på det är densamma som om det vore fukt, dvs byt golv?

/L

Loner skrev:
Och lösning på det är densamma som om det vore fukt, dvs byt golv?

/L
Tyvärr ja.

Hur var underlaget? är det väldigt ojämt så kan väl det också belsta vilket gör att skarvarna reser sig?

gearbox skrev:
Hur var underlaget? är det väldigt ojämt så kan väl det också belsta vilket gör att skarvarna reser sig?
Det varken ser eller känns ojämt, men jag har tänkt skaffa ett långpass/rätskiva för att kolla upp även detta, men iomatt det varken syns eller känns så lär det vara huffsat plant.

/L

kent.82 skrev:
Håller med denna. Våldar man lite för hårt när man monterar golvet så kan det bli en längstgående spricka i noten(heter det så). Det ser precis ut på det där viset då.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.