I mina föräldrars hus ser det ut såhär och det har varit så i flera år.
Vad tror ni det kan bero på?
 
  • Röd husfasad med ett fönster, snötäckt tak och antenn, möjlig isskada.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Likadant på andra sidan men inte lika mycket.
 
Ser ut som frost / snö på trädet och tv-antennen, kanske det läcker varm luft där som fryser?
 
Läcker ut fuktig luft från vinden, tror jag. Iofs. bättre att det kondenserar där än inne på vinden. Frågan är om du har något extra stor läckage av luft från bostadsrum mot vinden, ex. en otät vindslucka.
 
Där uppe finns ju inget annat än spån.
Vindsluckan är iof inte isolerad nog för att den luckan är i en kallskrubb.
 
Har funderat på att sätta ventil i varsin ände för att få luften att cirkulera genom dom istället.
 
Brukar fönstret stå öppet för vädring om nätterna?
 
  • Gilla
Finndjävel
  • Laddar…
Vintertid? Nej.
 
Är nog ganska säker på att dom öppnar fönstret för att vädra.
 
F Finndjävel skrev:
Är nog ganska säker på att dom öppnar fönstret för att vädra.
När det är 20 minus? Nej dom öppnar inte fönstret för att vädra vintertid.
 

Bästa svaret

Övertryck på övervåningen på grund av dålig ventilation så att varm fuktig luft läcker ut genom fönstret. Jag har (haft) samma problem hemma.
 
  • Gult hus med kondens på ett fönster som indikerar dålig ventilation på övervåningen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Mag1c
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.