Tycker inte ni det är konstigt hur vanligt det är med planlösningar med små vardagsrum? Det kanske finns 4 sovrum, men hur ska alla tre ungar och två föräldrar få plats i en soffa och se på film när där bar finns en tresittssoffa och en fotölj typ. Visst alla umgås inte jämt, men tycker ofta detta är komstigt. Ibland hr dom t.o.m. en rätt stel hård soffa och obekväma fåtöljer.
Bra med utrymme för mys framför tvn. Vet inte hur du upplever vardagsrum eller vilka funktioner du vill ha i det men hur litet eller stort rummet än är så finns det alltid utrymme för en skön soffa stor nog för hela familjen.HOBBY ARCHITECT skrev:
Har visserligen även fåtölj då min svåger föredrar en egen plats.
Resten ligger och myser i soffan med kuddar och plädar. Och är vi hela familjen så blir det 13 personer borträknat alla förutom den närmaste familjen.
Det fungerade så väl i en 2,5a i stan likväl som i hus på 200kvm.
Möblerna gör inredningen inte storleken.
Vill man ha en stel minisoffa så får man ha det. Smaken är som baken.... Delad .
Hur ser ditt vardagsrum ut? Av ren nyfikenhet.
4774 skrev:
Bra med utrymme för mys framför tvn. Vet inte hur du upplever vardagsrum eller vilka funktioner du vill ha i det men hur litet eller stort rummet än är så finns det alltid utrymme för en skön soffa stor nog för hela familjen.
Har visserligen även fåtölj då min svåger föredrar en egen plats.
Resten ligger och myser i soffan med kuddar och plädar. Och är vi hela familjen så blir det 13 personer borträknat alla förutom den närmaste familjen.
Det fungerade så väl i en 2,5a i stan likväl som i hus på 200kvm.
Möblerna gör inredningen inte storleken.
Vill man ha en stel minisoffa så får man ha det. Smaken är som baken.... Delad .
Hur ser ditt vardagsrum ut? Av ren nyfikenhet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag gillar att två kan ligga och kolla film. Dessutom två som kan sova över trots att jag bara bor i en tvåa.
Om du önskar en skönare tillvaro om du med två som ligger och kollar film är du och någon du tycker om. Inte så romantiskt i varsin soffa .HOBBY ARCHITECT skrev:
Är det kompisen spelar det ingen roll.
Jag trodde att du tyckte att det var för litet och gav då ett förslag på åtgärd.
Men är du nöjd som det är så undrar jag varför du skapade denna tråd.
För att diskutera arkitektur?
Klicka här för att svara