Krilleman Krilleman skrev:
Men det faller som vanligt ner till individen som utför installationen.

Hur kunde annars aktuell brunn gå i genom som "godkänd" trots att det är helt felaktigt utfört.
Men gjorde den verkligen det?
Vi vet ju inte om företaget bara gjort ett misstag, eller tyckte den var godkänd och lämnade platsen.

H Harald Blåtumme skrev:
Märkligt att TS inte återkommit om hur detta löstes.
Jag kan tänka mig att företaget gjorde rätt för sig och ts har inte loggat in på bh sen dess.

MultiMan
@Shahram Ebadi Det hade varit trevligt med återkoppling om hur det gick med ditt problem. 😊

• Gilla
Shahram Ebadi och 1 till
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
@Shahram Ebadi Det hade varit trevligt med återkoppling om hur det gick med ditt problem. 😊
Jag är mycket tacksam för hjälpen att kunnat hittat mitt problem 🫶🙏
De har fixat vattenlåset som de spårade genom, och stänkt hålet med ett öppenbar lucka! Lukten är borta!

• Gilla
Henrik Stv och 4 till
  • Laddar…
Finns det någon rörmokare eller avloppsfirma som kan hjälpa mig att fixa det här vattenlåset?

Jag är också nyfiken.

Hur kunder denna firman få tillåtelse att borra i golvbrunnens konstruktion? 🤔🤔
Finns det någon rörmokare eller avloppsfirma som kan hjälpa mig att fixa det här vattenlåset?
MVH SHAHRAM

Krilleman
S Shahram Ebadi skrev:
Det enda rätta här är att be dom så skapat problemet, att även åtgärda detta.
Alltså firman som relinat. Enkelt!

Dom ska lämna anläggningen klar och godkänd.
Allt annat är helt fel.

Varför ska du betala mer för detta av någon annan?
Oerhört konstigt.

Det här spär ju dock bara på min misstänksamhet mot företag som "relinar", allt som rör dessa är enkom guld och gröna skogar initialt vid uppstartsmöten... Var kritisk är mitt tips!

https://www.vvsforum.se/vatten-fyllde-kallaren-efter-relining-kunden-kraver-halv-miljon/
https://www.vvsforum.se/stopp-och-lackor-efter-relining-foretaget-kravs-pa-100-000/

Jag kan även dra en skarp anekdot hos en släkting.
Ett danskt företag skulle relina huvudstammen i gatan för att slippa gräva upp denna.
Sagt och gjort, dom påbörjade arbetena.
Efter färdigställandet så fick min släkting aldrig flöde på sitt spillvatten.
Efter flera anmälningar och helt avbryt av spolning i sitt eget hus kom dom ut och kollade.
Dom hade "glömt" borra upp anslutningen till aktuell fastighet.

Ska man skratta eller gråta?
Tur nog var familjen hemma och kunde notera problemet, så ingen vattenskada förelåg...

Redigerat:
Det enda rätta här är att be dom så skapat problemet, att även åtgärda detta.
Alltså firman som relinat. Enkelt!

Dom ska lämna anläggningen klar och godkänd.
Allt annat är helt fel.

Varför ska du betala mer för detta av någon annan?
Oerhört konstigt.

Det här spär ju dock bara på min misstänksamhet mot företag som "relinar", allt som rör dessa är enkom guld och gröna skogar initialt vid uppstartsmöten... Var kritisk är mitt tips!

[länk]
[länk]

Jag kan även dra en skarp anekdot hos en släkting.
Ett danskt företag skulle relina huvudstammen i gatan för att slippa gräva upp denna.
Sagt och gjort, dom påbörjade arbetena.
Efter färdigställandet så fick min släkting aldrig flöde på sitt spillvatten.
Efter flera anmälningar och helt avbryt av spolning i sitt eget hus kom dom ut och kollade.
Dom hade "glömt" borra upp anslutningen till aktuell fastighet.

Ska man skratta eller gråta?
Tur nog var familjen hemma och kunde notera problemet, så ingen vattenskada förelåg...
Efter en kort tid gick företaget i konkurs, och därför kan jag inte lämna in något klagomål mot dem. Därför behöver jag någon som kan hjälpa mig med detta ärende.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.