Vi kan jobba 7 plus 12 med ledig vecka

Dr Benz Dr Benz skrev:
Fast din rätt att få något himpajimpa gjort lite snabbare trumfar inte min rätt till sömn.

Känns väldigt mkt me, myself and I här…
Två skift får du ju in mellan 6 och 22 i vilket fall som helst. Jag har väldigt svårt att tro att du skulle komma någonstans med klagomål på lite ljud under en begränsad period under den tiden. Men försöka går givetvis.

nino nino skrev:
Vi kan jobba 7 plus 12 med ledig vecka
Så löste sig mitt ärende.
12 timmar arbetsdag och sedan tog dom ledigt när dom var klara. Alltså färdigt tidigare så jag kunde få in en extra månadshyra. Alla var nöjda.

• Gilla
LaT
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Jag vet av erfarenhet att om jag skall arbeta mer än 40 timmars vecka med samma slags arbete så håller inte ryggen och då blir det många dra sjukledgheter.
Knappast är jag den enda.
Det är ju ett argument för skift och inte emot. Dom som jobbar skift har ju genom avtalet ofta kortare arbetstid som en del i ersättningen. Jag jobbade bara 34 timmar på natten och 37 timmar på förmiddagen om jag inte minns fel. Nu kör jag 40 på vanlig dagtid.

Unikt namn Unikt namn skrev:
Skiftgående jobbar väl dock oftast färre timmar/vecka när de går på grav-skiften?
Ja. Jag känner inte till något avtal där man kör 40 timmar i veckan på skiftgång. Helgskiftarna här har ju bara 30 timmar tex. Visserligen långa dagar när dom väl kör, men mycket ledigt mellan passen.

Jag har 42h/vecka skiftgång dygnet runt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.