Varför har ni inte vaccinerat er?

• Antal röster
    807
harry73
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Om du hoppar på andra
Var hoppar jag på andra?

• Gilla
blackarrow
  • Laddar…
J
perra i skogen perra i skogen skrev:
Ska rökare betala sin vård med?? överviktiga??
Sluta med denna floskel. Vi har alltid rätt till vård oavsett val. Även om du bestämmer dig gör att hoppa från ett tak har du rätt till vård.
Det vore något eftersom 12000/år dör pga tobaksrökning (jmf 7000/år med/av Covid) rökare, alkoholister, fortkörarare, överviktiga.. ja varför inte alla. Tycker att vi inför att alla betalar sin egen sjukvård.

Tänk längre, jag menar inte smittorisken! Respekt mot sjukvården och personalen, för att slippa eller minska riskera att hamna på plåsterkåken…
Tänker du så hela tiden? Om allt som ev. Kan skada dig? Tobak, alkohol, klättra på en stege, köra bil osv?

• Gilla
tank77 och 1 till
  • Laddar…
G Ganescha skrev:
Tänker du så hela tiden? Om allt som ev. Kan skada dig? Tobak, alkohol, klättra på en stege, köra bil osv?
Nej!

J
G Ganescha skrev:
Hahhaha den största faran är att bli gammal. Oavsett. Det ska man akta sig för.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
J Janetgorgis skrev:
Hahhaha den största faran är att bli gammal. Oavsett. Det ska man akta sig för.
Inte riktigt va, en del av livet skulle jag vilja kalla det och inget man kan påverka nämnvärt.

Nej!
Misstänkte det.

J
G Ganescha skrev:
Inte riktigt va, en del av livet skulle jag vilja kalla det och inget man kan påverka nämnvärt.
en del av livet men fortfarande det farligaste. Finns ju ett ganska effektivt sätt att påverka det.. ‍♀️

Nissens Nissens skrev:
Vad är det du skulle operera in i kroppen menar du?

Tekniken (mrna) bakom Coronavaccinet har man forskat på i mer än 30 år, och det finns alltid människor med diverse konspirationsteorier men är man källkritisk så hittar man rätt.
Jag har
Nissens Nissens skrev:
Vad är det du skulle operera in i kroppen menar du?

Tekniken (mrna) bakom Coronavaccinet har man forskat på i mer än 30 år, och det finns alltid människor med diverse konspirationsteorier men är man källkritisk så hittar man rätt.
I detta program handlar det om medicinska "devices" dvs höftleder, preventivmedel o lite annat. Bayer och Johnson & Johnson nämns. Det handlar inte om just vaccin men dokumentären visar att vaksamhet mot medicinindustrin inte är helt tokigt. Även höftleder har ju funnits länge kan man ju säga också (närmare 50år).Nu sätter jag mig kanske i risk för att bli kallad Antihöftare ...hehe

Jag har tidigare skrivit att jag tror inte på konspirationsteorier då världen är helt enkelt inte så spännande. Det där med microchip är väl för övrigt det löjligaste jag hört, trodde mest galna amerikanare trodde på det...

Redigerat:
  • Gilla
SnickareHobb
  • Laddar…
Nej!
Vad du är en hemsk människa. Du måste ha ett svart hjärta:D

Bananskalare Bananskalare skrev:
Vad du är en hemsk människa. Du måste ha ett svart hjärta:D
Puss!

Tänk längre, jag menar inte smittorisken! Respekt mot sjukvården och personalen, för att slippa eller minska riskera att hamna på plåsterkåken…
Ge mig ett ordentligt argument.

P
Jag skulle inte chansa, är hellre lite sjuk eller inte alls och tar en spruta än att ligga däckad i 8v och tappa smaksinnet…
Sprutan skyddar inte dig mot att tappa smak och lukt. Tråkigt att folk tror på det.

Rkarlsson skrev:
Sprutan skyddar inte dig mot att tappa smak och lukt. Tråkigt att folk tror på det.
Nja, det skyddar inte till 100% men det minskar risken att man tappar lukt & smak när man blir smittad.

Vaccinet minskar även risken för andra komplikationer när man blir smittad.

@Rkarlsson när du åker/kör bil, använder du då säkerhetsbälte?
Varför gör du det?

• Gilla
RoAd och 4 till
  • Laddar…
P
Tur ni vägrare/icke önskar vaccin inte bor i Österrike, 3600euro i böter! Skulle ni vaccinera er då?
Nej.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.