917 817 läst ·
17 905 svar
918k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
"För att ändra en grundlag krävs att riksdagen fattar två likadana beslut och att det hålls ett riksdagsval mellan de två besluten. Väljarna ska kunna ta ställning till förslaget om grundlagsändring och välja den riksdag som tycker som de själva gör i frågan."P pmd skrev:
Hittade på regeringens hemsida. Inte så lätt som du vill få det till.
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Har du nån källa på dina uppgifter? Inte en länk i forumetP pmd skrev:Idag var det 80.6 % som hade fått en vaccinspruta, och 61,1 % som hade fått två. Vi har en bit kvar till 80 % fullt vaccinerade.
Enligt beräkningar som har redovisats i den här tråden (eller i någon annan covid-tråd; de är för många att hålla reda på för mig) behöver 90 % vara fullt vaccinerade för att vi ska ha flockimmunitet mot deltamutationen. (Åtminstone BirgitS har visat de beräkningarna, kanske någon annan också).
Jag tycker att det vore dåligt om vi som kollektiv tar livet av människor som inte hade behövt dö om vi alla betedde oss vettigt.P Pin skrev:Nej den kan ju även uppnås via smitta. Då blir ett antal sjuka några dagar eller veckor, några på IVA och några få avlider. Om det är ett stort problem kan var och en ta ställning till. Kostnader för den enskilde och samhället samt lidande. Jag kan inte värdera detta. Jag känner inte dem som kommer att drabba (intalar jag mig) så förhåller mig iskallt analytisk till frågeställningen.
Enligt Dirk Gently gör det det.Bananskalare skrev:
Biverkningarna är oerhört få så om någon som drabbas av en biverkning låter bli att ta sin andra dos så lär det knappast märkas speciellt mycket för flockimmuniteten.
Vi kanske inte ska satsa alla pengarna på att vi får ihop de 90% som behövs för flockimmunitet utan istället börja fundera på hur vi ska hantera att viruset blir endemiskt. Dvs vi måste fylla på med nya doser kontinuerligt och slå ner lokala utbrott och ha andra åtgärder som en del av vardagen.P pmd skrev:Idag var det 80.6 % som hade fått en vaccinspruta, och 61,1 % som hade fått två. Vi har en bit kvar till 80 % fullt vaccinerade.
Enligt beräkningar som har redovisats i den här tråden (eller i någon annan covid-tråd; de är för många att hålla reda på för mig) behöver 90 % vara fullt vaccinerade för att vi ska ha flockimmunitet mot deltamutationen. (Åtminstone BirgitS har visat de beräkningarna, kanske någon annan också).
Läs den här beskrivningen av hur Pfizers vaccin fungerar. Återkom sen och berätta varför det inte är ett vaccin.Catharina Åberg skrev:
https://berthub.eu/articles/posts/reverse-engineering-source-code-of-the-biontech-pfizer-vaccine/