Varför har ni inte vaccinerat er?

• Antal röster
    807
BirgitS BirgitS skrev:
Många som inte har vaccinerats är sjuka i covid, t.o.m. så sjuka att de behöver sjukhusvård eller avlider. En del av dem även i postcovid.

Nu vet vi ju att genomgången covid under förra året skyddar dåligt mot att bli sjuk igen i delta.

Ja, alkohol är väl inte det allra bästa för immunsystemet men vad har det med frågan att göra.

Det beror på att de inte fått medicin mot covid19. Tex ivermectin.
Detta har man fått utskrivet till hästar oxå, mot parasiter bl a. Men sedan den sk pandemin blev till så har inte hästarna fått denna medicin heller. De har väl varit rädda för att människan ska bli frisk som de har velat ta död på…ingen syrgas heller har erbjudits sjuka äldre patienter

P Pin skrev:
Vem är hjärnan bakom allt detta?
du gå börja läsa på lite…

BirgitS
Catharina Åberg Catharina Åberg skrev:
Men något vaccin är det inte…inte dött protein insprutat
Vet du inte om att man vaccinerade mot smittkoppor med levande kokoppsvirus?

Det finns ju covidvacciner som består av avdödat virus, som många andra vaccin, men problemet är ju att de skyddar så dåligt typ 50 % mot att bli sjuk.

BirgitS BirgitS skrev:
Vet du inte om att man vaccinerade mot smittkoppor med levande kokoppsvirus?

Det finns ju covidvacciner som består av avdödat virus, som många andra vaccin, men problemet är ju att de skyddar så dåligt typ 50 % mot att bli sjuk.
ändå får alldeles för mga delta nu som är injekterade

BirgitS
svara på frågorna som ställts…är det ok eller?
Det var inte någon fråga i det inlägget jag svarade på, bara ett personangrepp.

• Gilla
Scout och 2 till
  • Laddar…
du gå börja läsa på lite…
Tänkte det var bättre fråga någon som redan var påläst. Och som dessutom är intelligent nog att inte ta vaccinet. Min egen kognitiva förmåga kan redan vara nedsatt som en biverkning..

• Haha
  • Gilla
Scout och 6 till
  • Laddar…
BirgitS
Det beror på att de inte fått medicin mot covid19. Tex ivermectin.
Detta har man fått utskrivet till hästar oxå, mot parasiter bl a. Men sedan den sk pandemin blev till så har inte hästarna fått denna medicin heller. De har väl varit rädda för att människan ska bli frisk som de har velat ta död på…ingen syrgas heller har erbjudits sjuka äldre patienter
Så du tror att en medicin som är mot parasiter är bra mot virus. Är det vad du menar?
Hur har du tänkt att det fungerar?

Många äldre sjuka har visst fått syrgas.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Nissens
Varför ska man gå en stilla/plågsam död till mötes med ett sk vaccin som man blir sjukare av än covid?
Vara labbråttor åt kapitalisterna i världen…fy f…n!
Förstöra sina organ/organsvikt av spikproteinerna. denna j…a fula metod för att minska befolkningsmängden ordentligt på jorden…

covid är ett stort intelligenstest inget annat! Detta planerades för 10 år sedan och pcr testen söktes patent på 2015 för detta ändamål.
Om covid är ett intelligenstest som du påstår så klarade du definitivt inte det testet…

Du anar inte hur vilse du är…

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
ändå får alldeles för mga delta nu som är injekterade
Menar du att det är alldeles för många som är vaccinerade med vaccin som innehåller avdödat virus?
Ja, det kan jag hålla med om, det hade varit mycket bättre om de hade fått vaccin som skyddat mer.

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
P
Bananskalare Bananskalare skrev:
Ojdå? Utbildad personal? Vad för utbildning har de gått?
Men du verkar ha en väldig tur. Jag tror att det är extremt ovanligt.
Men om det är en medicin som är jätteviktig så får föräldern prata med läkaren och personal. Det handlar inte om att ge antibiotika. Då får man vabba under perioden som barnet äter medicin mer än 2ggr per dag det brukar oftast inte vara så länge
Barnet är det viktigaste du har.
Nej det är inte ovanligt. Läkaren gav oss 2 inhalatorer för att ena skulle ligga i medicinskåp på dagis. Och jag har aldrig någonsin nämnt antibiotika eller pencillin som tas under kort tid. Du får ju läsa bättre.

T twoody skrev:
Jag fattar att pedagoger inte är utbildade att ge medicin, så nej det är inte pedagogernas uppgift att ge barn medicin.
Det fattar du dock inte. Vi har medicin på dagis, där fröken ger honom när han behöver. Det finns fler mediciner i det skåpet som är till andra barn. Och det är LÄKARE som skrivit ut och personalen ger det.
Det är fullständigt orimligt att en medicin en människa skall ha dagligen eller vid behov bara ges av föräldrar.
Det ingår i frökens uppgift att ge mitt barn vad han behöver under sin vistelse hos de.

Du verkar med tro att det är medicin som antibiotika eller pencillin.

Hade de varit så stelbenta som ni är så hade vi fått säga upp oss för att vara hemma, men i med de får ge den medicin som behövs för att han inte ska hosta så slipper vi det.

• Gilla
Guzzi och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Menar du att det är alldeles för många som är vaccinerade med vaccin som innehåller avdödat virus?
Ja, det kan jag hålla med om, det hade varit mycket bättre om de hade fått vaccin som skyddat mer.
det är ju lite svårt finns inte en enda rapport om att det så kallade viruset har kunnat isolerats

• Wow
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
det är ju lite svårt finns inte en enda rapport om att det så kallade viruset har kunnat isolerats
Men vad innehåller injektionerna som marknadsförs som vaccin då?

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Förstår inte hur det är ett svar på min fråga.

Vad menar du med att ett virus ska isoleras?
Virusets arvsmassa har varit känd i detalj sen januari förra året. Dessutom helgenomsekvensierar väldigt många länder en stor andel av alla bekräftade fall så att man kan hålla redan på när nya varianter kommer.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Rkarlsson skrev:
Nej det är inte ovanligt. Läkaren gav oss 2 inhalatorer för att ena skulle ligga i medicinskåp på dagis. Och jag har aldrig någonsin nämnt antibiotika eller pencillin som tas under kort tid. Du får ju läsa bättre.

Det fattar du dock inte. Vi har medicin på dagis, där fröken ger honom när han behöver. Det finns fler mediciner i det skåpet som är till andra barn. Och det är LÄKARE som skrivit ut och personalen ger det.
Det är fullständigt orimligt att en medicin en människa skall ha dagligen eller vid behov bara ges av föräldrar.
Det ingår i frökens uppgift att ge mitt barn vad han behöver under sin vistelse hos de.

Du verkar med tro att det är medicin som antibiotika eller pencillin.

Hade de varit så stelbenta som ni är så hade vi fått säga upp oss för att vara hemma, men i med de får ge den medicin som behövs för att han inte ska hosta så slipper vi det.
Pedagogerna är inte skyldiga att ge barnen medicin. Att du inte vill förstå eller acceptera det är en annan sak.
Även om personalen är utbildade, så ingår det inte medicinhantering. Det är en annan utbildning. Och ett annat arbete

Bananskalare Bananskalare skrev:
Pedagogerna är inte skyldiga att ge barnen medicin. Att du inte vill förstå eller acceptera det är en annan sak.
Även om personalen är utbildade, så ingår det inte medicinhantering. Det är en annan utbildning. Och ett annat arbete
vi ska ge livsnödvändig medicin även på förskolor…

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.