Varför har ni inte vaccinerat er?

• Antal röster
    807
Nissens Nissens skrev:
Ett faktabaserat svar är en bra början…
Duger det inte med:"Jag anser att vaccineringen, för min del, är onödig i.o.m att jag har genomgått infektionen."

Nissens
B B-coy skrev:
Duger det inte med:"Jag anser att vaccineringen, för min del, är onödig i.o.m att jag har genomgått infektionen."
Vad säger fakta? Vilket skyddar bäst över tiden?
Mot olika varianter?
Men att du säger att du ”anser” det så hävdar du ju inte att det är en sanning. :)

Redigerat:
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
B B-coy skrev:
Precis. Men, svarar man på så kommer påverkansteamet fram.
Bry dig inte om dessa, det är de som siter med svarte petter och det vet de. Därav sådana påhopp, de är helt enkelt sura att vi klarar oss undan biverkningar. Ju fler som vaccinerar sig och åker på biverkningar desstå känns det lättare för dem.
Typ "Men, Gud vad skönt, jag är inte ensam med om att ha fått biverkningar."
Rätten till biverkningar lämnar jag exklusivt åt dem. De fullproppar sig med mRNA hoppkoket. Självförvållat så det skriker om det. Sitter liksom i en rävsax. Grattis!
Nej, vare sig jag eller andra är sura för att du inte får några vaccinbiverkningar. Det är bara trams.

Ni får ju i stället värre sjukdom. Jag är så glad att jag slipper det.
I höstas var det ju deltavarianten och vaccinerade blev ju sällan sjuka när de utsattes för smitta av den varianten.

Sen har du ju uppenbarligen kunskapsbrister när det gäller hur vaccin fungerar.
Nej, man kan inte fullproppa sig med mRNA.

• Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ja, fakta som motbevisar att alla som vaccinerat sig gjort det i onödan och att samhället klarat sig flytande utan att en enda kotte vaccinerat sig, Bring it on!
Det spelar ingen roll vilken statistik eller forskning som man lägger fram, passar det inte i ett visst narrativ så kommer det att förkastas. Jag förstår att man gör så när man själv sitter där med Svarte Petter.
Hade jag varit vaccinerad så hade jag också tänkt på det viset. Förkasta allt som påminner mig om riskerna med vaccin, låtsas inte se negativa sidor med vaccin. Ja, annars hade man blivit galen av oro tänkades vilken biverkningsframtid man går till mötes. Naturlig psykologisk reaktion.
Beträffande fakta som du efterfrågar, så kan du hitta det själv, men du kommer inte att göra det av ovan nämnda anledningar.

För att svara på grundfrågan i tråden:"Jag anser att vaccineringen, för min del är onödig i.o.m att jag har genomgått infektionen."
Så, mitt svar

• Haha
Lilak
  • Laddar…
BirgitS
V vanpire skrev:
Hittade den:
[länk]
Bristerna i undersökningen är kanske inte egentliga fel men den är gjord in vitro, dvs i labbet och man har bl a använt en linje av levercancer-celler som man badat i mycket högre koncentrationer än vad vaccinet någonsin utsätter våra egna leverceller för. Så det blir bara en teoretisk möjlighet att det dom beskriver skulle kunna ske.
@Plätt Fia
Till det ska läggas att forskarna fick idén att undersöka det efter att en forskargrupp hade visat att covid-viruset orsakade likadana förändringar på likadana leverceller. Det är alltså inte bättre att bli sjuk än att vaccinera sig pga. den studien.
Furthermore, a recent study showed that SARS-CoV-2 RNA can be reverse-transcribed and integrated into the genome of human cells.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
B B-coy skrev:
Det spelar ingen roll vilken statistik eller forskning som man lägger fram, passar det inte i ett visst narrativ så kommer det att förkastas. Jag förstår att man gör så när man själv sitter där med Svarte Petter.
Hade jag varit vaccinerad så hade jag också tänkt på det viset. Förkasta allt som påminner mig om riskerna med vaccin, låtsas inte se negativa sidor med vaccin. Ja, annars hade man blivit galen av oro tänkades vilken biverkningsframtid man går till mötes. Naturlig psykologisk reaktion.
Beträffande fakta som du efterfrågar, så kan du hitta det själv, men du kommer inte att göra det av ovan nämnda anledningar.

För att svara på grundfrågan i tråden:"Jag anser att vaccineringen, för min del är onödig i.o.m att jag har genomgått infektionen."
Så, mitt svar
Nej, ingen jag känner är speciellt orolig för biverkningar, mer orolig att bli allvarligt sjuk eller smitta någon som blir allvarligt sjuk. Du tänker på dig själv mer än oss andra som även tänker på kollektivet och oss själva!

• Gilla
Lilak och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Om vi återgår till ursprungsfrågan i tråden.
Finns det något svar som hade varit accepterat av Birgit och er andra?
Att man är kraftig allergisk mot ett ämne i vaccinet och riskerar att dö när man vaccinerar sig är ett faktabaserat svar med en troligen korrekt riskanalys.

• Gilla
Guzzi och 4 till
  • Laddar…
Om det funnits siffror som visar att sjukhusinläggningar världen över ÖKAT istället för att minska när man började vaccinera, så hade man ju kunnat misstänka att folk blir mer sjuka av vaccinet än av sjukdomen.

Men nu är det ju inte så, tvärtom. Så alla som tror att vaccin är värre än sjukdom, har en ganska stor uppförsbacke för att bevisa att de har rätt.

• Gilla
Guzzi och 7 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Nej, vare sig jag eller andra är sura för att du inte får några vaccinbiverkningar. Det är bara trams.

Ni får ju i stället värre sjukdom. Jag är så glad att jag slipper det.
I höstas var det ju deltavarianten och vaccinerade blev ju sällan sjuka när de utsattes för smitta av den varianten.

Sen har du ju uppenbarligen kunskapsbrister när det gäller hur vaccin fungerar.
Nej, man kan inte fullproppa sig med mRNA.
Måste beröma dig för ordmärkning. Du får tycka precis vad du vill och tro att du har rätt, det är terapi för dig. Du är säkert sjukskriven i någon biverkning och har tid att hänga här 24/7.
Inget du säger kommer att få mig att vaccinera mig, det förstår du väl, eller hur? Jag kommer i fortsättningen att lita på mitt immunförsvar och du på vaccin. Har vi verkligen mer att säga till om saken?

Men, du kommer som vanligt att avfärda allt som trams, vilket är naturlig psykologisk reaktion när man vet att man sitter där med Svarte Petter. Jag förstår dig.

• Haha
  • Gilla
  • Ledsen
Lilak och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
B B-coy skrev:
Du och ni andra vaccinmotståndarna förkastar ju statistik och forskning hela tiden. Så med din egen logik är det alltså ni som sitter med Svarte Petter. Så det borde då bero på att ni hade blivit galna av oro om ni inte hade låtsas att ni inte vet om negativa sidor med sjukdomen och hade varit tvungna att känna till vilka sjukdomskonsekvenser ni går till mötes. Naturlig psykologisk reaktion eller hur det nu var enligt dig.

• Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
B B-coy skrev:
Du får tycka precis vad du vill och tro att du har rätt, det är terapi för dig. Du är säkert sjukskriven i någon biverkning och har tid att hänga här 24/7.
Du får tycka precis vad du vill och tro att du har rätt, det är terapi för dig. Du är säkert sjukskriven i postcovid och har tid att hänga här 24/7.
B B-coy skrev:
Men, du kommer som vanligt att avfärda allt som trams, vilket är naturlig psykologisk reaktion när man vet att man sitter där med Svarte Petter. Jag förstår dig.
Men, du kommer som vanligt att avfärda allt, vilket är naturlig psykologisk reaktion när man vet att man sitter där med Svarte Petter. Jag förstår dig.

• Gilla
  • Haha
Klacken och 2 till
  • Laddar…
Nej, ingen jag känner är speciellt orolig för biverkningar, mer orolig att bli allvarligt sjuk eller smitta någon som blir allvarligt sjuk. Du tänker på dig själv mer än oss andra som även tänker på kollektivet och oss själva!
Självklart tänker jag på mig. Om jag vaccinerar mig så gör jag det uteslutande för att skydda mig själv.
Det låter lite som om du vill säga:"Jag är vaccinerad, men om du inte vaccinerar dig så kommer mitt vaccin att vara overksam."

-"Nämn en produkt vars ineffektivitet skylls på dem som inte använder den."
-"Ehmm....C19-vaccin?"
-"Rätt!"

• Gilla
Blodsoppen
  • Laddar…
B B-coy skrev:
Självklart tänker jag på mig. Om jag vaccinerar mig så gör jag det uteslutande för att skydda mig själv.
Det låter lite som om du vill säga:"Jag är vaccinerad, men om du inte vaccinerar dig så kommer mitt vaccin att vara overksam."

-"Nämn en produkt vars ineffektivitet skylls på dem som inte använder den."
-"Ehmm....C19-vaccin?"
-"Rätt!"
Är vaccinet ineffektivt nu också? Du forsätter bara att briljera!

• Gilla
Klacken och 2 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Du får tycka precis vad du vill och tro att du har rätt, det är terapi för dig. Du är säkert sjukskriven i postcovid och har tid att hänga här 24/7.
Men, du kommer som vanligt att avfärda allt, vilket är naturlig psykologisk reaktion när man vet att man sitter där med Svarte Petter. Jag förstår dig.
Jag gillar ditt svar. ❤️

Är vaccinet ineffektivt nu också? Du forsätter bara att briljera!
Är det det enda du fick fram?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.