2 238 läst ·
19 svar
2k läst
19 svar
Varför har mellantaket rasat i en gammal timmerlada?
Svårt att veta utan att ha sett det. Vabligen gjorde de inte det här i trakten men du bor visst i Nyland eller Åboland någonstans och där är somliga saker tvärtom så jag ger inga garantier.F Farmarskruv38234 skrev:
Om de är fastsatta med laxstjärtar kan de ha varit tänkta att stöda långsidorna. Om de är rakt intappade stöder de absolut säkert inte.
Ok, jag har börjat gräva ut torven från övervåningen i rian. Golvet har satt sig som man kan se på den första bilden om man ser mellanrummet mellan golvlisten och golvet vid väggen. De två andra bilderna är fotade så att torven som ligger ovanför mellantaket syns.H heimlaga skrev:Svårt att veta utan att ha sett det. Vabligen gjorde de inte det här i trakten men du bor visst i Nyland eller Åboland någonstans och där är somliga saker tvärtom så jag ger inga garantier.
Om de är fastsatta med laxstjärtar kan de ha varit tänkta att stöda långsidorna. Om de är rakt intappade stöder de absolut säkert inte.
This is normal because the floorboards are not supported and the roof reinforcement is on them. It will be better if you drill through this vertical beam and screw it with long French screws to the wall (in these yellow points)F Farmarskruv38234 skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara