6 367 läst ·
21 svar
6k läst
21 svar
Varför halvcylinderformat flak vid transport av t.ex. schaktmassor?
Jag får väl passa på att bidra med två grejer som nog gjorde att grannarna började undra om jag var riktigt klok.
1. För ganska länge sedan hade vi en massa plantor, jag tror att det var måbär, som skulle planteras för att bli en häck. Marken var stenig och hård och jag var ung och lat. Jag kom på den briljanta idén att gräva hålen med högtryckstvätten. Det gick faktiskt förvånansvärt fort och smidigt. 60 plantor var planterade och färdiga på en timme. Visserligen var det en hel del lera på huset, men tvätten var ju redan framme, så det var inget större problem. Dessutom behövde man inte vattna plantorna efteråt.
2. Äppelträd är trevligt de första åren man bor i hus, men efter några år blir frukten liggande på gräsmattan och väntar på att någon, dvs jag, skall ta hand om dem och köra eländet till miljöstationen. I höstas hade jag väntat så länge att äpplena hade börjat bli lite mjuka och bruna. Det var då det slog mig! Jag tar fram snöslungan! Sagt och gjort. Snöslungan togs fram, tankades och drogs igång. Redan här börjar nog grannarna titta fram och undra hur det var ställt. Nåväl, till verket. Hörselkåpor på, ge gas och börja skotta. En stråle av äppelmos ut på gräsmattan, och efter 10 minuter fanns inga äpplen mer. Däremot var snöslungan ganska snuskig efteråt, så det fick bli vattenslangen.[/QUOTE]
Det är ju helt perfekt, man ska se till att ha roligt när man jobbar också...

1. För ganska länge sedan hade vi en massa plantor, jag tror att det var måbär, som skulle planteras för att bli en häck. Marken var stenig och hård och jag var ung och lat. Jag kom på den briljanta idén att gräva hålen med högtryckstvätten. Det gick faktiskt förvånansvärt fort och smidigt. 60 plantor var planterade och färdiga på en timme. Visserligen var det en hel del lera på huset, men tvätten var ju redan framme, så det var inget större problem. Dessutom behövde man inte vattna plantorna efteråt.
2. Äppelträd är trevligt de första åren man bor i hus, men efter några år blir frukten liggande på gräsmattan och väntar på att någon, dvs jag, skall ta hand om dem och köra eländet till miljöstationen. I höstas hade jag väntat så länge att äpplena hade börjat bli lite mjuka och bruna. Det var då det slog mig! Jag tar fram snöslungan! Sagt och gjort. Snöslungan togs fram, tankades och drogs igång. Redan här börjar nog grannarna titta fram och undra hur det var ställt. Nåväl, till verket. Hörselkåpor på, ge gas och börja skotta. En stråle av äppelmos ut på gräsmattan, och efter 10 minuter fanns inga äpplen mer. Däremot var snöslungan ganska snuskig efteråt, så det fick bli vattenslangen.[/QUOTE]
Det är ju helt perfekt, man ska se till att ha roligt när man jobbar också...
suveränt mattias... jag har aldrig förstått det där med att man måste använda prylar till en viss sak bara för att någon har bestämt sig för att kalla den för något särskilt... När jag var liten och fick order av mamma att ta hand om päron i trädgården någon gång i början av oktober så körde jag med gräsklipparn, det blev päronsaft av skroten, men man slapp kratta upp slabbet som till råga på allt var fullt med getingar...
Har du kört korven i vattenkokaren behöver du inte använda mackjärnet för pommesen, det är bara att använda vattnet i vattenkokaren och pulvermos, vettu.
Kan tillägga att det funkar fint med kaffebryggaren också.
Nu spårar väl tråden ut helt!?, men det gör kanske inget...
Kan tillägga att det funkar fint med kaffebryggaren också.
Nu spårar väl tråden ut helt!?, men det gör kanske inget...
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
jodå vi har en Volvo bm430 som dragtraktor och en Case jx70 som lastar traktor , funkar helt utmärktmattiasp skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden