M maria01 skrev:
nåt som stör mig är när folk skriver lånad mail vi lever i 2020 vem lånar en mail
Nån som har mailwdressen snuttefilt17@gmail.com?

• Gilla
Prodigys
  • Laddar…
Det som retar mig är när varan är såld och annonsen inte är borttagen. Har råkat ut för det flera gånger....

• Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Kollar lite annonser på vedklyv för närvarande. Man hittar några som väl beskriver objektet men också ett antal som skriver "vedklyv X kronor" och sen svarar de inte på frågor om objektet...

Har också hittat ett antal intressanta objekt i lokala Facebook-grupper och så visar det sig att sakerna finns 40 mil bort....
Finns det så få annonser så du måste jaga folk som inte orkar skriva nått?

Jag kan bara lovorda Vimmerbyklyven om det är en relativt liten klyv du är ute efter.

Enhandsfattning och tvåstegs klyvhastighet med fina avläggningsytor plus flytade klyvkors så du lätt kan ställa höjden på korset vid varje klyvning :cool:

http://www.fagerstromsmaskin.se/produkter/egna-produkter/vimmerby-klyven/

Tule54 Tule54 skrev:
Det som retar mig är när varan är såld och annonsen inte är borttagen. Har råkat ut för det flera gånger....
....och när man hör av sig får man ibland svar i stil med "nä men det måste du väl förstå att den e såld, annonsen är ju fem veckor gammal". Typ som att jag är en idiot som inte förstår något är sålt. Idiot på dig själv din dumme fan.

• Gilla
  • Haha
Guzzi och 8 till
  • Laddar…
Det finns mycket som man kan reta sig på när det gäller Blocket.
Precis som Tule54 skriver är det irriterande när annonsen inte är aktuell längre.
Men nästan mer irriterande är det när man skriver, men inte får något svar, o annonsen ändå ligger kvar länge.
Nuförtiden kan man se om mottagaren öppnat mailet. Just nu är det en annons jag svarat på, men säljaren har inte öppnat/läst mina meddelanden, trots att jag skrev det första i början av februari.
En annan annons läste säljaren mina tre(!) mail, men svarade eller ringde inte tillbaka. Annonsen låg ändå kvar under lång tid.
Mycket irriterande!!

Precis som sagts tidigare i tråden är det ofta dålig information i annonser.

• Gilla
Tule54
  • Laddar…
Tule54 Tule54 skrev:
Eller ännu värre, annonser som länkar till auktioner som är avslutade :cry:

• Gilla
Tule54
  • Laddar…
Fairlane
Tokslut Tokslut skrev:
Finns det så få annonser så du måste jaga folk som inte orkar skriva nått?

Jag kan bara lovorda Vimmerbyklyven om det är en relativt liten klyv du är ute efter.

Enhandsfattning och tvåstegs klyvhastighet med fina avläggningsytor plus flytade klyvkors så du lätt kan ställa höjden på korset vid varje klyvning :cool:

[länk]
Den är för stor. Är intresserad av en liten som går på 230 V. Jag skickade en fråga, sen lät jag det vara när jag inte fick svar. Hade tänkt att strunta i det, men priset var bra (eller det beror ju på vad det var) och den fanns i samma område som jag jobbar.

fast det som stör mig mest att dom fortfarande tar betalt för annonserna när det inte kostar nåt i dom andra länderna blocket finns

• Gilla
Tule54
  • Laddar…
Men instämmer i att annonserar man på internet ska man svara även på internetfrågorna
Och ta bort annonsen när det är sålt.....
Och varför inte sätta ut priset när man skriver annonsen?

• Gilla
Tule54
  • Laddar…
T Taxture skrev:
Varför inte köpa en ny vedklyv istället?
[länk]
Var man inte självmordsbenägen innan så är man det efter ett sådant där köp:sick:

Fairlane
En sådan fungerar säkert för ändamålet, jag har en liknade (letar efter en till en bekant), men det är inte bråttom så hittar jag en begagnad för halva priset så tar jag hellre det.

Poängen är dock att sätter man ut en annons på en vedklyv tycker jag man skriver märke/modell, om det är enfas, trefas eller något som ansluts till traktor.

Vi de tillfällena har jag tänkt att prylarna är stulna och då är jag inte intresserad.

Staffans2000
Här är en som kan se in i framtiden. Ja. Faktiskt finns det förvånansvärt många bilägare som besitter denna gåva. "-en klassiker som bara kommer att stiga i värde"! Då kan man fråga sig varför de säljer den guldklimpen?

https://www.blocket.se/annons/jonkoping/jaguar_xjr_4_0_v8/91989144

Detta är en riktig samlarbil som bara kommer stiga i värde!!

Staffan

• Gilla
Myckling och 3 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Detta är en riktig samlarbil som bara kommer stiga i värde!!
Man måste samla den så många år innan värdeökningen kommer :crysmile:
I det där skicket om 50-60år eller så :cool:

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.