13 606 läst ·
63 svar
14k läst
63 svar
Varför gör ni så värdelösa Blocketannonser?
Finns det så få annonser så du måste jaga folk som inte orkar skriva nått?Fairlane skrev:
Kollar lite annonser på vedklyv för närvarande. Man hittar några som väl beskriver objektet men också ett antal som skriver "vedklyv X kronor" och sen svarar de inte på frågor om objektet...
Har också hittat ett antal intressanta objekt i lokala Facebook-grupper och så visar det sig att sakerna finns 40 mil bort....
Jag kan bara lovorda Vimmerbyklyven om det är en relativt liten klyv du är ute efter.
Enhandsfattning och tvåstegs klyvhastighet med fina avläggningsytor plus flytade klyvkors så du lätt kan ställa höjden på korset vid varje klyvning
http://www.fagerstromsmaskin.se/produkter/egna-produkter/vimmerby-klyven/
....och när man hör av sig får man ibland svar i stil med "nä men det måste du väl förstå att den e såld, annonsen är ju fem veckor gammal". Typ som att jag är en idiot som inte förstår något är sålt. Idiot på dig själv din dumme fan.Tule54 skrev:
Det finns mycket som man kan reta sig på när det gäller Blocket.
Precis som Tule54 skriver är det irriterande när annonsen inte är aktuell längre.
Men nästan mer irriterande är det när man skriver, men inte får något svar, o annonsen ändå ligger kvar länge.
Nuförtiden kan man se om mottagaren öppnat mailet. Just nu är det en annons jag svarat på, men säljaren har inte öppnat/läst mina meddelanden, trots att jag skrev det första i början av februari.
En annan annons läste säljaren mina tre(!) mail, men svarade eller ringde inte tillbaka. Annonsen låg ändå kvar under lång tid.
Mycket irriterande!!
Precis som sagts tidigare i tråden är det ofta dålig information i annonser.
Precis som Tule54 skriver är det irriterande när annonsen inte är aktuell längre.
Men nästan mer irriterande är det när man skriver, men inte får något svar, o annonsen ändå ligger kvar länge.
Nuförtiden kan man se om mottagaren öppnat mailet. Just nu är det en annons jag svarat på, men säljaren har inte öppnat/läst mina meddelanden, trots att jag skrev det första i början av februari.
En annan annons läste säljaren mina tre(!) mail, men svarade eller ringde inte tillbaka. Annonsen låg ändå kvar under lång tid.
Mycket irriterande!!
Precis som sagts tidigare i tråden är det ofta dålig information i annonser.
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 359 inlägg
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 913 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 913 inlägg
Den är för stor. Är intresserad av en liten som går på 230 V. Jag skickade en fråga, sen lät jag det vara när jag inte fick svar. Hade tänkt att strunta i det, men priset var bra (eller det beror ju på vad det var) och den fanns i samma område som jag jobbar.Tokslut skrev:
Finns det så få annonser så du måste jaga folk som inte orkar skriva nått?
Jag kan bara lovorda Vimmerbyklyven om det är en relativt liten klyv du är ute efter.
Enhandsfattning och tvåstegs klyvhastighet med fina avläggningsytor plus flytade klyvkors så du lätt kan ställa höjden på korset vid varje klyvning
[länk]
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 913 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 913 inlägg
En sådan fungerar säkert för ändamålet, jag har en liknade (letar efter en till en bekant), men det är inte bråttom så hittar jag en begagnad för halva priset så tar jag hellre det.
Poängen är dock att sätter man ut en annons på en vedklyv tycker jag man skriver märke/modell, om det är enfas, trefas eller något som ansluts till traktor.
Poängen är dock att sätter man ut en annons på en vedklyv tycker jag man skriver märke/modell, om det är enfas, trefas eller något som ansluts till traktor.
Här är en som kan se in i framtiden. Ja. Faktiskt finns det förvånansvärt många bilägare som besitter denna gåva. "-en klassiker som bara kommer att stiga i värde"! Då kan man fråga sig varför de säljer den guldklimpen?
https://www.blocket.se/annons/jonkoping/jaguar_xjr_4_0_v8/91989144
Detta är en riktig samlarbil som bara kommer stiga i värde!!
Staffan
https://www.blocket.se/annons/jonkoping/jaguar_xjr_4_0_v8/91989144
Detta är en riktig samlarbil som bara kommer stiga i värde!!
Staffan