Man kan använda sig av fogskum runt brunnen innan man flytspacklar, inget konstigt med det.

• Gilla
Joak och 2 till
  • Laddar…
Matti_75 Matti_75 skrev:
Man kan använda sig av fogskum runt brunnen innan man flytspacklar, inget konstigt med det.
Jaha, ser man på. Det var lugnande för mig. Tackar

Paul-Staffanstorp
Inga konstigheter att de tätat med fogskum både för att den ska sitta där de vill ha den och för att täta så inte flytspacklet rinner genom bjälklaget.

De två rören är gamla och används inte längre varpå det inte är något konstigt med att de ligger kvar och har tätats heller för att inte flytspacklet ska rinna in i dem.

• Gilla
Sthlm_
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Inga konstigheter att de tätat med fogskum både för att den ska sitta där de vill ha den och för att täta så inte flytspacklet rinner genom bjälklaget.

De två rören är gamla och används inte längre varpå det inte är något konstigt med att de ligger kvar och har tätats heller för att inte flytspacklet ska rinna in i dem.
Detta stärker mig. Ett visst lugn infinner sig :-)

• Gilla
Paul-Staffanstorp och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Ja, om tätskiktet hamnar ovanpå rören så att det ju okej eftersom det viktiga är att tätskiktet är helt (förutom för golvbrunnen och andra avloppsrör).

Tillägg: Det handlar inte om uppträngande vatten utan en risk för att duschvatten går igenom hål i tätskiktet och orsakar en vattenskada.
Hihihi, ja, jag skall be montören att få tätskiktet ovanpå. Dåligt foto så det är inte lätt att se

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.