Håller på att sätta L-stöd och vi började gräva för att sätta skyddsmatta mot väggen när vi kom fram till cementrör som är igensatt dränering och man dränerade om för ca 20 år sedan och satte dit ett som vi trodde spolrör och det är det man ser på bilden av plast.Nu visade sig att plaströret har ingen funktion för finns inget påkopplat så röret sitter där med hål i botten
så undrar varför så mycket jobb till ingen nytta och som man ser har vi grävt för hand.
Det var många år sedan man började med dränering i plast. Jag har aldrig lagt cementrör som dränering och jag har jobbat sedan 80-talet. Det ser ut som att man enbart grävt upp och satt dit platonmatta. Plaströret har jag ingen förklaring till, fuskjobb?
Ja fuskjobb är nog det rätta men man undrar varför?Man borde väl kunna lägga dit dräneringslang som typ som man forsätter istället för cementröret och forsätta bort från huset gräva typ dike och sätta platonmatta och ställa L-stöden ovanpå efter man grusat eller?Tar bort plaströret som jag trodde var ett spolrör först men som sagt fyller röret ingen fuktion.M Markarbetaren skrev:
Ja inte så lätt att se men där det inte sitter platonmatta som jag ska sätta dit är det en altan som är byggd runt 1970-talet så säkert en gammal dagvattenrör.Ska ta mer kort så det blir lite lättare att se.F fribygg skrev:
Klicka här för att svara