Bytte ett vägguttag och fumlade med trådarna så jfb löste ut. Efter omstart reagerar modulen och verkar inte ställa in sig. Hållit på en stund.
Vad gör jag?

Är det bara en propp till den så bryt strömmen och vänta 10 min och slå på strömmen igen. Den kan ha fått hicka. Är 3 fas så kan en propp gått i centralen. Eller på inkommande, men då ska något annat inte fungera i huset.

• Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Tack, gjorde omstart och passade på att damma filtret (vilket inte påverkar men nu är det gjort).
Efter starten klickade det likadant som på filmen men några minuter senare tystnade det och temperaturen visades. *andas ut*

• Temperaturdisplay på en apparat visar 14 grader Celsius med knappar och en strömbrytare bredvid. Grön behållare syns under enheten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Så hände det igen, utan några elavbrott. Ett par omstarter och sen var den igång igen. Men det får bli en kontakt! med elektriker.

K Kjell_G skrev:
Så hände det igen, utan några elavbrott. Ett par omstarter och sen var den igång igen. Men det får bli en kontakt! med elektriker.
Behöver inte vara hela modulen, det kan vara termistorn som fått hicka. Leta reda på den, dra ut den, kyl den is från frysen kontra värma med hårtorken och se vad som händer med visning av temp.

• Wow
Kjell_G
  • Laddar…
Tack för tips, kanske vågar mig på det 😉

Nu har jag testat att ta ut termistorn. Kylt med is och värmt med hårtork.
Ingen omedelbar förändring.

Ny termistor är beställd och funkar inte det så blir FLM avställd till förmån för en kanalfläkt.

Känns kanske inte helt bra men det finns ju vissa frågetecken vad FLM egentligen tillför så…

Nytt stopp, fjärde eller femte gången. Två försök och sen funkade den.
För att testa samband med köldmedia startade jag inte cirkulation, bara fläkt.
Anledningen är att klickandet börjar natt/tidig morgon när det blivit kallt ute.
Relevant? Vet inte.

Klickandet återkom. Eftersom jag vill ha fläkten igång men slippa klicket, så kopplade jag bort termistorn från frostvakten och stängde av cirkulationen.
Fläkten snurrar på och frostvakten är tyst.
Har jag missat något?
Nu får det gå så här, termistor beställd och om inte bytet hjälper blir det troligen till att koppla ur FLM och ersätta den med kanalfläkt.
Kopplingsbox med ledningar och komponenter i ett ventilationssystem, märkt KELD KLT11.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Probe bortkopplad.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.