1 804 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Varför glappar taklamporna? DCL
De senaste 14 åren har man hanterat det genom att inte använda dem, men det börjar bli svårt nu. 😬K Kaun skrev:
Den första frågan i mitt sinne är: varför byttes lamputtagen till DCL? Det behövs inte och om något är DCL sämre än den äldre svenska standarden som får användas i befintliga installationer.K Kaun skrev:
Det går fortfarande att köpa gamla uttag för övrigt:
https://www.elbutik.se/product.html/armaturdoslock-1-vags-med-krok-2
Redigerat:
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 178 inlägg
Glapp = risk för varmgång och brand.
I det finstilta så framgår det dock att det är utan jord. Det verkar vara svårt att få tag i jordade klassiker. Tar gärna emot tips var det finns.D datja skrev:
Klicka här för att svara
