8 816 läst ·
25 svar
9k läst
25 svar
Varför går ungsluckan plötsligt inte att stänga på Elektrolux spis?
Felet på mina gångjärn var hur som helst att den inringade delen hamnat på fel sida tack vare glapp och slitage. Jag löste det genom att ta ur sprinten borra opp hålen exakt lagom för M8 bult med låsmutter och slipa ner bulthuvudet så mycket att det inte störde returfjädern. Som syns på bilden är det ju som väl är en försänkning så det funkade på detta vis! Gångjärnen med alla leder och sprinter mår säkert väl av lite smörjning! På min spis skulle man faktiskt komma åt att köra det genom att lossa plåten ovanför förvaringslådan under ugnen.H Hybro skrev:
Redigerat:
Ja, ja ... Kaffe först.
Så ja.
- Den vikta plåten var det sista i ledet som förhindrade luckan att kunna stängas.
Orsakat av en sliten lagring som
bl a styr upp ovan nämnda plåt.
- DU fixade lagringen🥳🥳🥳
Hade min far sett detta skulle han ha sagt: Så skulle jag ha gjort!
Heder åt Dig👏👏
Så ja.
- Den vikta plåten var det sista i ledet som förhindrade luckan att kunna stängas.
Orsakat av en sliten lagring som
bl a styr upp ovan nämnda plåt.
- DU fixade lagringen🥳🥳🥳
Hade min far sett detta skulle han ha sagt: Så skulle jag ha gjort!
Heder åt Dig👏👏
Redigerat:
Som jag tidigare skrivit så bytte jag lagret till delen som tack vare att hålet blivit för stort och glappigt kommit på fel sida och låst gångjärnet! Men det var rack vare Elektroluxarens tips om hur man skulle komma åt att lossa gångjärnet som jag kunde fixa detta.electroluxaren skrev:
Klicka här för att svara