20 416 läst ·
36 svar
20k läst
36 svar
Varför fyller grannen sin nya torpargrund med makadam?
Medlem
· Blekinge
· 12 273 inlägg
Jag tror inte att han vill plocka ut materialet igen för han har inte ens satt några öppningar. Inga fönster eller ventiler.
Jag gjorde på samma vis när jag byggde garaget. Det var för att kunna lägga marksten inne i garaget. Jag vill inte gjuta platta för det går inte att komma in med betongbil och jag har ingen lust att handblanda så mycket på en gång. Var illa nog att gjuta själva torpargrunden, det gjorde jag i sektioner. Sedan kanske jag skall tillägga att det handlar om mellan 30-90cm djup för mig, då jag grävde bort matjorden och bygger i en slänt. Makadamen ligger rakt på moränen. Så jag hade ändå inte plats för någon källare.
Gräva bort jord och ersätta med makadam + plastfilm ovanpå, är en etablerad metod. Att fylla hela utrymmet är inte en etablerad metod, men jag gissar att det är detta som är skälet till åtgärden...T TorG skrev:
Den kommentaren säger ju 1000 ggr mer om dig och dina åsikter.T Thomas_Blekinge skrev:
Om du nu ser dig så oerhört överlägsen så går du över och frågar din granne. Att du nedvärderar och hånfullt kommenterar din grannes val, känns för mig väldigt lågt och oerhört udda.
Du väljer dina saker i livet, färg på bilen, jeans eller shorts, kaffe eller te. Låt din granne göra desamma utan att du ser ner på hen.
Hmm... Så länge det inte är miljöfarligt eller explosivt så får mina grannar fylla vad dom vill i sina grunder. Kaffesump, lecakulor, frigolit.
Tycker man sen att dom är allmänt korkade (vilket man har rätt att göra) är det ju troligen inte intressant att veta orsaken heller.
Tycker man sen att dom är allmänt korkade (vilket man har rätt att göra) är det ju troligen inte intressant att veta orsaken heller.
Medlem
· Blekinge
· 12 273 inlägg
Medlem
· Blekinge
· 12 273 inlägg
Lugn nu. Jag ställer frågan här för att försöka förstå. För mig förefaller denna åtgärd lika meningsfull som att fylla sitt förråd med tomma pappkartonger. Men kanske det finns en mening med det, vad vet jag.B Brallan84 skrev:Den kommentaren säger ju 1000 ggr mer om dig och dina åsikter.
Om du nu ser dig så oerhört överlägsen så går du över och frågar din granne. Att du nedvärderar och hånfullt kommenterar din grannes val, känns för mig väldigt lågt och oerhört udda.
Du väljer dina saker i livet, färg på bilen, jeans eller shorts, kaffe eller te. Låt din granne göra desamma utan att du ser ner på hen.
Du gör klart mer än att bara "ställa frågan"T Thomas_Blekinge skrev:
Se över dina formuleringar o slutsatser lite. Frågan i sig är väl befogad men skit i resten.
Vi vet ju ingenting om vilken relation Thomas har till sin granne, lätt att orka raljera över oviljan att prata med granne då... 
Poängen med att fråga på bh är ju naturligtvis att någon här kanske gjort, sett, eller hört talas om samma sak och kan informera om varför man gör så. Det är ju forumets hela grundidé.
Poängen med att fråga på bh är ju naturligtvis att någon här kanske gjort, sett, eller hört talas om samma sak och kan informera om varför man gör så. Det är ju forumets hela grundidé.
Nu blir det troligtvis inte så höga vågor hos er, men en grund/källare fylld med makadam står lite stadigare om de skulle blåsa ordentligt och vågorna kommer rullande in över gräsmattan eller när grannens motorbåt sliter sig och kommer rakt mot huset.
Vilken granne är det förresten, bor han precis bredvid dig eller 3-4 hus längre bort? (man kanske kan följa bygget från google earth)
Vilken granne är det förresten, bor han precis bredvid dig eller 3-4 hus längre bort? (man kanske kan följa bygget från google earth)
Medlem
· Blekinge
· 12 273 inlägg
Hur vet du var jag bor?harry73 skrev:
Nu blir det troligtvis inte så höga vågor hos er, men en grund/källare fylld med makadam står lite stadigare om de skulle blåsa ordentligt och vågorna kommer rullande in över gräsmattan eller när grannens motorbåt sliter sig och kommer rakt mot huset.