Största misstaget är att du antog en viss funktion utan att mäta...
Tyvärr är det så illa att jag faktiskt mätte. Skruvade isär uttaget och mätte över alla kombinationer av skruvarna. Var inte något blå kabel för nolla i centralen synlig så jag tyckte allt var konstigt. Vid närmare inspektion är den nollan skarvad i centralen till en blå kabel som sen går till nollplinten. Skarvad med en torix bakom säkringarna. Är en väldig röra i centralen och omöjligt att se vad som går var.
Jag borde såklart ha mätt på själva uttagsblecken. Jag vet ju att det finns X plintar och mitt misstag var att inte tänka. Var så exalterad av att ha en tvättmaskin som trotsade elektronikens lagar att jag ville skryta om den på nätet.