L LSB skrev:
Elementärt misstag. Kollade lite väl snabbt.
Största misstaget är att du antog en viss funktion utan att mäta... ;)
 
useless useless skrev:
Största misstaget är att du antog en viss funktion utan att mäta... ;)
Tyvärr är det så illa att jag faktiskt mätte. Skruvade isär uttaget och mätte över alla kombinationer av skruvarna. Var inte något blå kabel för nolla i centralen synlig så jag tyckte allt var konstigt. Vid närmare inspektion är den nollan skarvad i centralen till en blå kabel som sen går till nollplinten. Skarvad med en torix bakom säkringarna. Är en väldig röra i centralen och omöjligt att se vad som går var.

Jag borde såklart ha mätt på själva uttagsblecken. Jag vet ju att det finns X plintar och mitt misstag var att inte tänka. Var så exalterad av att ha en tvättmaskin som trotsade elektronikens lagar att jag ville skryta om den på nätet.
 
  • Gilla
useless
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.