kristofer12345
MathiasS MathiasS skrev:
Jag skulle ta det paket som är för win11 om du kör win11.

Vad gäller RAM så är det aldrig fel att montera max minne och det kostar ju inte många kronor - blir antagligen trevligare att använda. Men jag tror inte att det är felet.
hm okej,, står såhär även men det lär ju då inte hjälpa heller...

Enkel att utöka​

Vill du utöka minnet på din Acer Veriton 2000 Mini kan du enkelt kan installera två M.2 PCIe SSD-kort med upp till 1 TB minne, helt skruvlöst.

kristofer12345
S SCB skrev:
Vilket antivirus använder du?
Det finns antivirus som även inspekterar nätverkstrafik, den inspektionen sker i mjukvara och kan äta en hel del prestanda.
den kör mcafee tror jag från början men hur aktivt det är vet jag inte, jag installera avast.. men det går bara på passivt..

MathiasS MathiasS skrev:
Det var nog grafikkort du tänker på….
Njä, det tror jag inte.. men vi pratar ju om rätt länge sen, mitten av 90-talet typ...

• Gilla
kristofer12345 och 1 till
  • Laddar…
MultiMan
Ja, jag får ibland rensa ordentligt i datorer där man köpt en budgetdator med låg prestanda men sedan läst för mycket på internet och tror att storebror ska knacka på dörren direkt och installerar en massa onödiga extraprogram som både tar extra minne och resurser av CPU så att datorn går på knäna.

• Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
MultiMan
kristofer12345 kristofer12345 skrev:
hm okej,, står såhär även men det lär ju då inte hjälpa heller...

Enkel att utöka​

Vill du utöka minnet på din Acer Veriton 2000 Mini kan du enkelt kan installera två M.2 PCIe SSD-kort med upp till 1 TB minne, helt skruvlöst.
Det är permanenta lagringsminnet för programmen och OS, kommer inte hjälpa. Jag pratar om internminnet där Windows och andra program körs när dator är igång. 4GB har varit för lite i rätt många år. Datorn borde inte sålts på det sättet, oavsett vilken användning det gäller.

• Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
MultiMan MultiMan skrev:
Det är permanenta lagringsminnet för programmen och OS, kommer inte hjälpa. Jag pratar om internminnet där Windows och andra program körs när dator är igång. 4GB har varit för lite i rätt många år. Datorn borde inte sålts på det sättet, oavsett vilken användning det gäller.
ska höra med acer idag..vad det säger

MultiMan
kristofer12345 kristofer12345 skrev:
den kör mcafee tror jag från början men hur aktivt det är vet jag inte, jag installera avast.. men det går bara på passivt..
Du ska aldrig köra dubbla antivirusprogram. Ett av de bästa sätten att få slut på minne, låg prestanda och krångel med brandväggar och annat mot internet.

Windows har eget inbyggt numera som jag anser räcker, helt gratis, duger för de flesta. Jag kör inget annat själv, aldrig blivit hackad.

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
kristofer12345
MultiMan MultiMan skrev:
Du ska aldrig köra dubbla antivirusprogram. Ett av de bästa sätten att få slut på minne, låg prestanda och krångel med brandväggar och annat mot internet.

Windows har eget inbyggt numera som jag anser räcker, helt gratis, duger för de flesta. Jag kör inget annat själv, aldrig blivit hackad.
är det ocks¨mcafee, kanske ska ta bort avast då, visste dock inte om det bara fanns på datan eller man var tvungen o aktivera det..

Köp en ny dator så löser det sig

• Arg
kristofer12345
  • Laddar…
En retorisk fråga då; Jag förstår att man vill få ut hela kapaciteten av sin internetförbindelse, eller andra saker för den delen där man betalar för en viss kapacitet. Och givetvis ska man undanröja alla enkla felkällor så lång det går.
Men vad har det för betydelse rent teknisk om denna lilla trötta dator "bara" får 200 Mbit/s?

• Gilla
A-Man_08 och 2 till
  • Laddar…
MultiMan
Mcafee är bland det värsta jag vet. Rena viruset i sig själv. Brukar vara riktigt omständligt att plocka bort. Edit: Och dyrt. Helt fel val för en budgetdator hur man än ser på saken.

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
kristofer12345
useless useless skrev:
En retorisk fråga då; Jag förstår att man vill få ut hela kapaciteten av sin internetförbindelse, eller andra saker för den delen där man betalar för en viss kapacitet. Och givetvis ska man undanröja alla enkla felkällor så lång det går.
Men vad har det för betydelse rent teknisk om denna lilla trötta dator "bara" får 200 Mbit/s?
är väl ganska logiskt, den enda förklaringen nu är om jag ska sänka hastigheten så jag inte betalar för mkt. man vill ha vad man betalar för, datorn skiter jag i.

Ja det låter mera som att det är ett brandväggsproblem. Se till att du har endast Windows egna brandvägg installerad och aktiverad. Sen inget tillägg i någon browser med extra skydd mot skadliga länkar etc

• Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
MultiMan MultiMan skrev:
Mcafee är bland det värsta jag vet. Rena viruset i sig själv. Brukar vara riktigt omständligt att plocka bort. Edit: Och dyrt. Helt fel val för en budgetdator hur man än ser på saken.
aa precis

• Reklam för McAfee provversion med text om online säkerhet och ett stiliserat nätverksmotiv med dator och mobiler.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
MultiMan MultiMan skrev:
Jo dito.... men numera har de en riktig avinstallation.

• Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.