6 077 läst ·
74 svar
6k läst
74 svar
Varför får jag inte ut full kapacitet!? -500MBPS
Allvetare
· Västra götaland
· 10 929 inlägg
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 846 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 846 inlägg
Ja, jag får ibland rensa ordentligt i datorer där man köpt en budgetdator med låg prestanda men sedan läst för mycket på internet och tror att storebror ska knacka på dörren direkt och installerar en massa onödiga extraprogram som både tar extra minne och resurser av CPU så att datorn går på knäna.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 846 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 846 inlägg
Det är permanenta lagringsminnet för programmen och OS, kommer inte hjälpa. Jag pratar om internminnet där Windows och andra program körs när dator är igång. 4GB har varit för lite i rätt många år. Datorn borde inte sålts på det sättet, oavsett vilken användning det gäller.kristofer12345 skrev:
ska höra med acer idag..vad det sägerMultiMan skrev:
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 846 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 846 inlägg
Du ska aldrig köra dubbla antivirusprogram. Ett av de bästa sätten att få slut på minne, låg prestanda och krångel med brandväggar och annat mot internet.kristofer12345 skrev:
Windows har eget inbyggt numera som jag anser räcker, helt gratis, duger för de flesta. Jag kör inget annat själv, aldrig blivit hackad.
är det ocks¨mcafee, kanske ska ta bort avast då, visste dock inte om det bara fanns på datan eller man var tvungen o aktivera det..MultiMan skrev:
En retorisk fråga då; Jag förstår att man vill få ut hela kapaciteten av sin internetförbindelse, eller andra saker för den delen där man betalar för en viss kapacitet. Och givetvis ska man undanröja alla enkla felkällor så lång det går.
Men vad har det för betydelse rent teknisk om denna lilla trötta dator "bara" får 200 Mbit/s?
Men vad har det för betydelse rent teknisk om denna lilla trötta dator "bara" får 200 Mbit/s?
är väl ganska logiskt, den enda förklaringen nu är om jag ska sänka hastigheten så jag inte betalar för mkt. man vill ha vad man betalar för, datorn skiter jag i.useless skrev:
En retorisk fråga då; Jag förstår att man vill få ut hela kapaciteten av sin internetförbindelse, eller andra saker för den delen där man betalar för en viss kapacitet. Och givetvis ska man undanröja alla enkla felkällor så lång det går.