5 761 läst ·
17 svar
6k läst
17 svar
Varför får jag inte upp temperaturen i ackumulatortanken ?
Ja precis. Nu har jag lyckats få upp temperaturen men när man laddat pannan och stryper draget något och åker hemifrån så sjunker tempen trots glöd.G gaia skrev:
Hur (mycket) menar du att du stryper draget? Det måste brinna om du ska få någon temp på vattnet. Vår gamla Albinpanna ligger runt 225-250 grader på rökgaserna när det är som det ska. När det är kallt som nu alltså -10 typ så används allt varmt vatten i vår acktank fort upp när elden slocknat. Vi eldar flera ilägg per dag.S Sophie Alm skrev:Fråga 1
Det spelar ingen roll hur jag eldar, mätarna står stilla.
Det finns 3 st mätare. Jag har bra glöd/eld i pannan men det hjälper inte, vad gör jag för fel ?
När alla 3 mätare är nere på 40 så hoppar elpatronen igång, vilket man gärna vill undvika.
Fråga 2
Min tanke är att alla mätare inte ska behöva vara på 80g utan att det borde finnas varmvatten så det räcker ändå till värme, dusch och diska. Det är en skapligt stor tank.
Ser ut som luftintaget längst ner (på askluckan) är stängt. Pannan tar väl in luft i tre steg, därifrån som pannan fått sitt namn.
De tre stegen heter uppifrån och ner, Primiär, sekundär och tertiär. Om jag nu stava rätt.
Nu tror jag inte att det är det som gör att du inte får upp tempen.
De tre stegen heter uppifrån och ner, Primiär, sekundär och tertiär. Om jag nu stava rätt.
Nu tror jag inte att det är det som gör att du inte får upp tempen.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Varför får jag inte ut full kapacitet!? -500MBPS
Internet - Fiber, Bredband, 4G och 5G -
Varför får jag inte vatten till diskmaskin?
Vatten & Avlopp -
Varför bör jag inte planhyvla färgat fasadvirke?
Verktyg & Maskiner -
Varför får jag inte upp framledningstemperaturen på F370 m LLVP
Värmepumpar -
Varför stämmer inte märkningen med färgerna på ny spis?
El