Håller på med stora glaspartier som behöver kärlek. När det är slipat så får det ung den gulbruna färgen som vi önskar ha.
Men när jag oljar in det med teakolja så blir det rött, rödbrunt.
Är det bara att acceptera läget för att det beror på träet. Eller finns det någon olja som inte färgar på det sättet sas?
Första bilden längst till höger helt behandlad en gång. Den bredvid delvis som man kan se.
Sista bilden exempel på
Hur vi hade tänkt oss att det skulle se ut.
Men när jag oljar in det med teakolja så blir det rött, rödbrunt.
Är det bara att acceptera läget för att det beror på träet. Eller finns det någon olja som inte färgar på det sättet sas?
Första bilden längst till höger helt behandlad en gång. Den bredvid delvis som man kan se.
Sista bilden exempel på
Hur vi hade tänkt oss att det skulle se ut.
Klicka här för att svara




