Följdfråga från en tråd i el-forumet. När minusgraderna kom märkte jag att tre av fyra radiatorer på övervåningen inte ville bli varma- tidigare ägare vill inte kännas vid problemet. Systemet är ett luft/vatten-system med en Nibe VVM 225 som står i källaren. Jag har luftat radiatorerna och kontrollerat termostatventilerna. Systemet var tidigare nere på 0,7 bar men är nu påfyllt till 1,2 bar. Trots detta är det fortfarande bara en av radiatorerna som blir varm. När jag känner på rören i fördelarskåpet på plan två är vissa slingor varma och andra kalla. Någon som har tips på fler saker jag kan testa för att få igång systemet?
Har du rensat filtret till vattenkretsen? Vi hade stora problem när vi flyttade in i kåken att filtret sattes igen av klet & rost från systemet när den skulle börja cirkulera vattnet igen mot vintern.
Så varje höst så går jag ned och rensar filtret innan vi får problem och då orkar den pumpa även till dom yttersta radiatorerna. 👍🏻
Så varje höst så går jag ned och rensar filtret innan vi får problem och då orkar den pumpa även till dom yttersta radiatorerna. 👍🏻
Klicka här för att svara