Har stuga vid gränsen till Finland. Har upptäckt att målarfärg är ca. halva priset i Finland jämfört med Sverige. Frågade tjejen som jobbade i affären, hon kände givetvis till att det är mycket billigare I Finland, men visste inte varför.

Har en två vånings kåk på 180kvm och köpte all färg i Finland när vi målade om huset. Körde med Tikkurila Ultra Classic. Såg att Tikkurila äger Beckers.

Någon som vet varför det är så stor prisskillnad?

S
Jag har faktiskt ingen aning, tydligen är målarfärg även billigare i Norge om jag minns rätt... Verkar vara onödigt dyrt i Sverige

S Screew skrev:
Jag har faktiskt ingen aning, tydligen är målarfärg även billigare i Norge om jag minns rätt... Verkar vara onödigt dyrt i Sverige
Det är väl som med allt annat - man tar ut de priser folk är beredda att betala. Och målarfirmorna har väl minst 50% rabatt på priset.

K
Miljöskatter såklart..!

• Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
Nissens
B b8q skrev:
Det är väl som med allt annat - man tar ut de priser folk är beredda att betala. Och målarfirmorna har väl minst 50% rabatt på priset.
För 20 år sedan hade jag möjlighet att använda ett konto via en firma när jag köpte färg. Jag fick 70% rabatt…

• Gilla
Ocuf
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.