Jag bor i ett äldre flerbostadshus högst upp = 3: våningen. En radiator (4-sektioners) av 6 är halvkallt. Ett tydligt skikt längs radiatorn, mitt på, längs med. Luftning har skett ,4-5 l har tappats ur, "motionering" av termostat-stift likaså. Vad kan orsaken vara? Stopp inuti i nån kanal? För kallt vatten?
Har anmält detta till hyresvärd/fastighetskötsel men det händer ingenting.
Tänkte använda alla kloka forum-råd i framtida kontakt med ovanstående personal.

mvh
kjekar.

Hej!
Välkommen till forumet. :)
Ja, jag är inte någon superexpert men jag förstod inte vad du menade med tydlig gräns längs radiatorn, mitt på...? Är gränsen horisontell eller lodrät? Är bara ett halvt element varmt kan det vara dåligt tryck i systemet, det kan vara luft också. Har du tappat ut 4 - 5 liter vatten? Det var ganska mkt tycker jag. Be dem se över att det är rätt tryck i värmesystemet, de kan behöva fylla på.
Problem med stift/ventil brukar visa sig med att hela radiatorn är kall, men man vet aldrig...:rolleyes: det kan vara stopp i radiatorns bortre del också. Det troliga är dock dålig tryck=lite vatten eftersom du bor högst upp och det är där det visar sig först.
Brukar vara... :cool:

Eller hårt ställd reduceringsventil i botten alternativt att den är full med "gojja" vilket stryper flödet, hade det problemet med ett element i ett hus från -46 fick plocka ner elementet och spola rent det .

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.