A AG A skrev:
Det hade inte varit så konstigt om barnen pratade norska, men det gjorde de ju inte. Vad försökte hon uppnå med det?
Det är väl jättebra att hon försöker överföra norskan till sina barn. Jag förstår inte ifrågasättandet alls.

• Gilla
P-G och 1 till
  • Laddar…
nimhed nimhed skrev:
Det är väl jättebra att hon försöker överföra norskan till sina barn. Jag förstår inte ifrågasättandet alls.
Visst, men då skulle ju en vettig människa krävt att barnen pratade, eller försökte prata, norska. Hur mycket norska tror du barnen lär sig av att morsan pratar norska?

A AG A skrev:
Visst, men då skulle ju en vettig människa krävt att barnen pratade, eller försökte prata, norska. Hur mycket norska tror du barnen lär sig av att morsan pratar norska?
Betydligt mer än om hon inte gjort det. Vad menar du är "the down side" med det?

• Gilla
Fel av Åke
  • Laddar…
P
A AndersS skrev:
Man kan tycka vad man vill, men det viktiga är att veta vilket regler "man ska följa" för att slippa problem och ev. kostnader.
Jag vet vilka regler som finns för byggande.

Absolut fint men hade själv inte velat bo i ett gårdshus, hade känt mig så uttittad.

Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
Tyckte det blev fint! Magnus verkade skön. Han verkar vara en talesperson för väldigt många (mig inkluderat) här!

[bild]
Jag skulle lätt rösta på Magnus som stadsminister.

A AG A skrev:
Måste väl vart danska? Tror de hette typ Bö Pedersen. Lät väldigt danskt. 😅

P
M Messier1994 skrev:
Jag skulle lätt rösta på Magnus som stadsminister.
Minister för vilket stad? 😉

• Haha
Messier1994
  • Laddar…
M Messier1994 skrev:
Måste väl vart danska? Tror de hette typ Bö Pedersen. Lät väldigt danskt. 😅
Ja, det är inte omöjligt. Jag tyckte det lät mer som Danska, men det var alldeles för lätt att förstå. På så vis var det mer likt Norska.
Men om det var Danska, var det ännu mer obegligt att hon pratade det med barnen, om hon inte kunde det ordentligt själv.

• Gilla
Messier1994
  • Laddar…
A AG A skrev:
Ja, det är inte omöjligt. Jag tyckte det lät mer som Danska, men det var alldeles för lätt att förstå. På så vis var det mer likt Norska.
Men om det var Danska, var det ännu mer obegligt att hon pratade det med barnen, om hon inte kunde det ordentligt själv.
Det nämns i programmet att hon är norska.

Fujim Fujim skrev:
Angående dra kabel i kopparrör. Varför drog han inte kabeln i ett rakt rör och böjde röret med kabeln i? Är inte det lättare?
Det gör han nog nästa gång!

Bygger själv hus nu. Tanken är att först bygga ett litet hus bredvid det stora och där göra alla misstag.

Det angreppssättet har fungerat överraskande bra. Jag upptäcker flera fatala misstag i månaden.

Sist sågade jag ut taktassarnas dekorationer på plats, efter att taket var på plats..

Det gör jag inte igen!

• Gilla
pmd
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.