44 956 läst ·
40 svar
45k läst
40 svar
Vardia försäkring
Jag har flyttat alla mina försäkringar, (utom snöskoterförsäkringen, de försäkrar inte snöskotrar!) då det visade sig att de var billigare utan att villkoren blev sämre. Nu har jag inte sett hur det fungerar vid en skada, men det hoppas man ju slippa få reda på 
Moderator
· Stockholm
· 57 821 inlägg
Jag har raderat några reklaminlägg.
Lita aldrig på Rejta.se då negativa omdömen tas bort på begäran av företagen själva.axelvic skrev:
Jag har haft villa- och hemförsäkring hos Vardia i 1,5 år. Valde dom pga priset. Den lilla kontakt jag haft med kundtjänst har varit bra och verkat seriöst. Jag har ingen aning om dom är bättre eller sämre än andra på skadehantering dock.
Jag ser ingen anledning att köpa nånting av en telefonförsäljare dock när det tar två minuter framför tangentbordet att få fram priser och villkor från alla som erbjuder försäkringar. Jag brukar resonera så att om ingen köpte något av telefonförsäljare så skulle vi bli kvitt eländet.
Jag ser ingen anledning att köpa nånting av en telefonförsäljare dock när det tar två minuter framför tangentbordet att få fram priser och villkor från alla som erbjuder försäkringar. Jag brukar resonera så att om ingen köpte något av telefonförsäljare så skulle vi bli kvitt eländet.
Jag har haft vardia i 2 år.
Han som ringde och gav mig erbjudande presenterade det endast och skickade en offert, det var inte tal om att teckna på telefon.
Han skickade en offert som var billigare än andra, ringde mitt försäkringsbolag och de var inte intresserade av att matcha erbjudandet dock kom årsfakturan efter en timme i maolen.
Så jag tog det, lite lustigt när jag tecknat med nya försäkringsbolaget då sänkte mitt gamla bolag, ringde då till Vardia igen och de sänkte ytterligar.
Jag har så gamla bilar att jag troligtvis aldrig kommer att utnyttja försäkringen halvförsäkring har jag i stort sett för att jag vill ha glasskada.
Vet man att det man säljer är bra så behöver man inte ha något tecknande över telefon då räcker det attman skickar information via e-post, vanlig post.
Han som ringde och gav mig erbjudande presenterade det endast och skickade en offert, det var inte tal om att teckna på telefon.
Han skickade en offert som var billigare än andra, ringde mitt försäkringsbolag och de var inte intresserade av att matcha erbjudandet dock kom årsfakturan efter en timme i maolen.
Så jag tog det, lite lustigt när jag tecknat med nya försäkringsbolaget då sänkte mitt gamla bolag, ringde då till Vardia igen och de sänkte ytterligar.
Jag har så gamla bilar att jag troligtvis aldrig kommer att utnyttja försäkringen halvförsäkring har jag i stort sett för att jag vill ha glasskada.
Vet man att det man säljer är bra så behöver man inte ha något tecknande över telefon då räcker det attman skickar information via e-post, vanlig post.
Redigerat:
En bagatell, men Vardia tar 3% extra om man betalar per halvår, jämfört med per år eller månad. Eftersom man betalar i förskott är det obegripligt att det är dyrare med halvårsbetalning än månadsbetalning. För Vardia rekommenderas alltså månadsbetalning och autogiro.
Det vore väldigt intressant hur de löser skadehanteringen... Hur tar de hand om mig om jag råkar ut för en totalskada?
Priset är väldigt viktigt, men jag börjar bli gammal,
så nu börjar jag även bry mig om skadehanteringen och väger in det i priset
Priset är väldigt viktigt, men jag börjar bli gammal,
Instämmer . Likadant här . Är riktigt sugen på att byta men vill ju höra ris och ros först !Odjuret skrev:
Någon???
