1 856 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Värdera eller inte värdera sommarhuset?
Har byggt ett fritidshus i år på sjötomt i söderläge, då pappa ägde tomten och jag tillsammans med min brors familj kunde bygga huset utan att belåna oss utöver våra permanentbostäder så finns det inga panter, lagfartskostnader etc. för hus eller tomt.
Bör man göra en värdering av bostaden oavsett? Finns det några direkta nackdelar med en värdering, tex. att Skatteverket tar in uppgifter från mäklare eller liknande för att sätta värderingar (av ringa vikt nu när det är en kommunal fastighetsavgift med ett takbelopp).
För- och- nackdelar helt enkelt - någon som kan peka på varför man bör, eller inte bör värdera fastigheten?
Bör man göra en värdering av bostaden oavsett? Finns det några direkta nackdelar med en värdering, tex. att Skatteverket tar in uppgifter från mäklare eller liknande för att sätta värderingar (av ringa vikt nu när det är en kommunal fastighetsavgift med ett takbelopp).
För- och- nackdelar helt enkelt - någon som kan peka på varför man bör, eller inte bör värdera fastigheten?
Ja, samma tankar som jag har. Släkten äger kåkarna runtomkring, så de får hålla sin avundsjuka till sina egna fastigheter dåK Kallens skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Takläcka eller inte?
Tak & Vind -
Renovera sliten bostadsrätt före försäljning eller inte.
Bostadsrätt -
Lägga laminat direkt ovanpå befintlig linoleum eller inte?
Golv -
Tips på avloppslösning, källare. Golvbrunn eller inte vid flytt av TM.
Tvättstuga -
Uppvärdera huset eller inte?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m.