Plattsattaren skrev:
Det e nog endå ingen annan som ser det (Speciellt inte efter några timmar i bastun) utan det e bara arbetskaddade plattsättare som tänker på det...
Kanoonsnyggt 8-)
Blir himla avis, speciellt på bastun... Snart plastar jag för min dörröppning på blivande basturummet och släpar in min 9 kW byggfläkt och bastar på!

Lyssna inte på "Plattis", han är också bara avis ;)

Plattsattaren skrev:
[quote author=kai_robert link=1137180722/0#11 date=1137359543]
"plattsättaren", Hur jag än vred o vände med olika alternativ så vart det här det bästa, alla linjer mellan vägg o golv stämmer o hade jag breddat komoden så att det skulle stämma runt spegeln så hade det inte stämt på framsidan av komoden och som sagt, man kan inte få allt.
Det e nog endå ingen annan som ser det (Speciellt inte efter några timmar i bastun) utan det e bara arbetskaddade plattsättare som tänker på det...[/quote]

Hmm, jag må vara yrkesskadad elektriker men vad är det som inte blev bra runt spegeln ? [smiley=huh.gif]

Btw. Kanon-snyggt badrum kai_robert!!

Kanon snyggt [smiley=tekst-toppie.gif]
Jag säger som föregående talare:
bry dig inte om "plattis" jag tycker han inte skulle sagt något alls :-X
Vill man leta fel så hittar man det överallt.. även hos honom:-X

Rostig_9000i_-88 skrev:
[quote author=Plattsattaren link=1137180722/0#16 date=1137860948][quote author=kai_robert link=1137180722/0#11 date=1137359543]
"plattsättaren",  Hur jag än vred o vände med olika alternativ så vart det här det bästa, alla linjer mellan vägg o golv stämmer o hade jag breddat komoden så att det skulle stämma runt spegeln så hade det inte stämt på framsidan av komoden och som sagt, man kan inte få allt.
Det e nog endå ingen annan som ser det (Speciellt inte efter några timmar i bastun) utan det e bara arbetskaddade plattsättare som tänker på det...[/quote]

Hmm, jag må vara yrkesskadad elektriker men vad är det som inte blev bra runt spegeln ?  [smiley=huh.gif]

Btw. Kanon-snyggt badrum kai_robert!![/quote]

Jag tror han menar att plattorna inte är lika breda på båda sidorna om spegeln.

Kanonsnyggt badrum/relax! Snyggt jobbat! :) :D

Får man fråga vad slutnotan landade på?

Otroligt snyggt!!

tobbek skrev:
Får man fråga vad slutnotan landade på?

Otroligt snyggt!!
Jag gick igenom kvittohögen lite snabbt och landade på 120.000:-.

Detta är enbart material, allt arbete har jag gjort själv. Vi hade inte gjort någon stenhård budget innan, vissa saker växte fram under resans gång.
Ett snabbt överslag innan byggstart var "100.000 räcker nog inte" så 120.000 är jag nöjd med.
En del saker fick kosta t.ex. bastuaggregat från Tylö, lite dyrare men jag ville ha ett sådant, spottarna i taket-225:-/st inte billigast men vi fastnade för dom.
Andra saker gick o göra pris på, fick 25% på kakel/klinkers o 20% på alla tätnings o
fästmassor vilket blev en hel del pengar (köpte 52 kvm sten).
Det mesta i VVS-väg har jag köpt på Rinkaby rör, det har lönat sig, en del har jag köpt via en kompis som har VVS-firma. (att jag inte har köpt allt via honom beror på att många priser hos Rinkaby ligger UNDER hans inköpspris).
Det som var totalt onödigt var att köpa tillskottsvärmare till badkaret (3000kr), det hade varit bättre att investera i en extra VV-beredare.

mvh Kai

kanonsnyggt alltihop !! Varför var inte värmaren i badet bra? har tänktköpa bad med värmare.

danieldanieldaniel skrev:
kanonsnyggt  alltihop !!  Varför var inte värmaren i badet bra? har tänktköpa bad med värmare.
Märker faktist ingen större skillnad med eller utan värmare, att fylla på med lite mer varmvatten (som kommer via sidomunstyckena) ger bättre värme i karet.

mvh Kai

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.