ser proffsigt ut,,
vad har du använt för material till vaskmodulen ..luxskivor eller har du murat.
fattas ju bara en liten minikyl med öl att svalka sig med efter saunan.
fattas ju bara en liten minikyl med öl att svalka sig med efter saunan.
Nu vill jag ju ha likadant kakel som kai_robert, och jag har ju precis kaklat klart mitt badrum :'(
Nä nu ska jag ta och sluta glo på allas nya fina badrum. ;D
Gratulerar till ett ortoligt snyggt badrum och hoppas att ni får många sköna stunder där.
Mvh/busnut
Nä nu ska jag ta och sluta glo på allas nya fina badrum. ;D
Gratulerar till ett ortoligt snyggt badrum och hoppas att ni får många sköna stunder där.
Mvh/busnut
Tack för alla fin ord.
"ikeahantverkaren", jag har byggt med reglar, gipsskivor och skruv OCH lim-superstadigt, likadant med väggsnutten mellan badkaret och toan.
Minikylen fanns med i planerna men jag hittade ingen bra plats att sätta den på.
Var inne på att fälla in den under sittbänken i bastun men det skulle bli på bekostnad av utrymmet för sittgruppen så vi skippade kylen (håller på att bygga en bar utanför badrummet så det löser sig ändå)
"plattsättaren", Hur jag än vred o vände med olika alternativ så vart det här det bästa, alla linjer mellan vägg o golv stämmer o hade jag breddat komoden så att det skulle stämma runt spegeln så hade det inte stämt på framsidan av komoden och som sagt, man kan inte få allt.
Och som tidigare konstaterat här, ölkostnaden är högre än elkostnaden.
mvh Kai (på väg till bastun med en öl i näven)
"ikeahantverkaren", jag har byggt med reglar, gipsskivor och skruv OCH lim-superstadigt, likadant med väggsnutten mellan badkaret och toan.
Minikylen fanns med i planerna men jag hittade ingen bra plats att sätta den på.
Var inne på att fälla in den under sittbänken i bastun men det skulle bli på bekostnad av utrymmet för sittgruppen så vi skippade kylen (håller på att bygga en bar utanför badrummet så det löser sig ändå)
"plattsättaren", Hur jag än vred o vände med olika alternativ så vart det här det bästa, alla linjer mellan vägg o golv stämmer o hade jag breddat komoden så att det skulle stämma runt spegeln så hade det inte stämt på framsidan av komoden och som sagt, man kan inte få allt.
Och som tidigare konstaterat här, ölkostnaden är högre än elkostnaden.
mvh Kai (på väg till bastun med en öl i näven)
smidifix skrev:
Vad hade du för sorts spottar i väggen bakom karet??
Skydda du dom inne i väggen med nå plast boxar ?
Hur tjock väg blev du tvungen att ha räcker det med en 2"4 vägg??
Snyggt badrum!!!
MVH Smidifix[/quote]
Spottarna är från Clas ohlson, 12V-10W-IP-44. De sitter bara i dosan som medföljer och den tjockleken täcks till största delen av kakeltjockleken. Den låga watten gör att de inte blir så varma så det behövs inget inbyggnadsdjup och ljusstyrkan är fullt tillräcklig för lite mysbelysning. Jag har samma spottar utanför bastun.
En annan sak jag kan rekomendera är högtalare i bastun och i badrumstaket. Jag var först lite tveksam till högtalare i bastun men faktum är att vi inte har bastat en enda gång utan lite soft bakgrundsmusik.
mvh Kai