3 404 läst ·
17 svar
3k läst
17 svar
Våran duschkabin saknas sedan slutbesiktningen...
Moderator
· Stockholm
· 57 843 inlägg
Nu var det väl iofs entreprenören som Anebyhus rekomenderat som säger att de planerar en konkurs. En seriös husleverantör samarbetar inte med entrpenörer som planerar sina konkurser.
Medlem
· Västra Götaland
· 56 inlägg
Förtydligande:hempularen skrev:
Entreprenören svarade"...vi är på gränsen till konkurs pga allt men vill du bråka så kör vi fullt ös..."
Entreprenören har själv en konflikt med husföretaget/säljaren och får inte betalt för extra utgifter som han bidragit med åt dem. Detta har han själv påpekat. Jag kan förstå hans dilemma men jag skall inte bli drabbad av deras tvist.
Sist har vi den stackars snickaren som jag skulle rekomendera till alla (hur bra som hellst) som i sin tur inte får betalt av entreprenören utan får ta lån för att betala sina snickare...
Redigerat:
Hej!
Vi har också byggt ett Anebyhus och har problem med dem. Det är 4,5 månad sedan slutbesiktningen. De fick två månader på sig. Vi har mailat och mailat utan framgång. Nu vill vi att de häver spärrförbindelsen till banken och skickar oss kreditfaktura, men då skickar säljaren istället en ny faktura till oss på resterande belopp. Fast de inte har gjort ett skit sen slutbesiktningen. Han har behandlat oss uruselt sen vi skrev på kontraktet.
Hur går det med er?
Vi har också byggt ett Anebyhus och har problem med dem. Det är 4,5 månad sedan slutbesiktningen. De fick två månader på sig. Vi har mailat och mailat utan framgång. Nu vill vi att de häver spärrförbindelsen till banken och skickar oss kreditfaktura, men då skickar säljaren istället en ny faktura till oss på resterande belopp. Fast de inte har gjort ett skit sen slutbesiktningen. Han har behandlat oss uruselt sen vi skrev på kontraktet.
Hur går det med er?
Klicka här för att svara