Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Mängden gånger du synes överskatta dig själv förbluffar. Kanske är du så bra som du tror, men din egen favoriteffekt talar för motsatsen.
Du har inte intellektet att avgöra det hela. LAS är din vän

S
Inne på skål nummer 2 med popcorn...

• Haha
  • Gilla
växelventil och 2 till
  • Laddar…
Tredje för min del.

• Haha
  • Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jaha, där ser man.
Jag frågade lite AI och det verkar som om både Småföretagarnas arbetslöshetskassa och Akademikernas var lite föregångare men den stora förändringen kom runt 1998. Jag har inte orkat gräva ner mig i mer detaljer än så.

S Saelen skrev:
ibland skriver du rätt underhållande inlägg... :D
Gränsen mellan underhållande och skrattretande är ibland hårfin…

• Haha
Saelen och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Jag frågade lite AI och det verkar som om både Småföretagarnas arbetslöshetskassa och Akademikernas var lite föregångare men den stora förändringen kom runt 1998. Jag har inte orkat gräva ner mig i mer detaljer än så.
vafan skulle en företagare vara med i akssan det är ju idioti på så hög nivå att det är galet. Man tar ju ut utdelning som man investerar. Det är ens buffert..

edit: sedan har man ju även investerade pengar i bolaget så man kan ta ut lön länge utan intäkter

P
Jaha, nu har tråden slutat att handla om IF Metalls strejk och blivit en k*kmätartävling. Jag tittar in igen om ett par dagar för att se om ni har lugnat ner er.

• Haha
  • Gilla
Törnis81 och 3 till
  • Laddar…
S
Fast är inte det lite samma sak?

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
vafan skulle en företagare vara med i akssan det är ju idioti på så hög nivå att det är galet. Man tar ju ut utdelning som man investerar. Det är ens buffert..

edit: sedan har man ju även investerade pengar i bolaget så man kan ta ut lön länge utan intäkter
Utdelningarna är ok, 700 kkr senaste året är nice, plus typ 400-500 kkr tidigare år, med 20% skatteavdrag.

Så du tar ut lön upp till brytpunkten för statlig skatt och sedan utdelning , hamnar på runt 900 kkr eller så?

Men, en miljon i fritt eget kapital som du kan ta ut som lön räcker väl inte så himla långt efter löneskatter.
IMG_20260901_143125.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

D Dilato skrev:
Utdelningarna är ok, 700 kkr senaste året är nice, plus typ 400-500 kkr tidigare år, med 20% skatteavdrag.

Så du tar ut lön upp till brytpunkten för statlig skatt och sedan utdelning , hamnar på runt 900 kkr eller så?

Men, en miljon i fritt eget kapital som du kan ta ut som lön räcker väl inte så himla långt efter löneskatter.
[bild]
Jag har inte suttit på bänken en dag senaste 20 åren så det räcker. Dessutom har man ju isk. Skulle aldrig ta ut förgående års intäkter som lön heller då dessa skulle dubbelbeskattas.

Dessutom har man ju isk. Skulle aldrig ta ut förgående års intäkter som lön heller då dessa skulle dubbelbeskattas.
Jag kommenterade bara vad du själv skrivit ..

D Dilato skrev:
Jag kommenterade bara vad du själv skrivit ..
1 miljon är ju länge för någon som aldrig varit utan uppdrag längre än 0 dagar

@AndersMalmgren
Nu när vi är inne på bolag och redovisning...
Har ditt bolag verkligen inga tillgångar alls?

D Dilato skrev:
@AndersMalmgren
Nu när vi är inne på bolag och redovisning...
Har ditt bolag verkligen inga tillgångar alls?
Nope. Eftersom jag har en anställd med hög lön som gör jag kan tömma bolaget varje verksamhetsår

Nope. Eftersom jag har en anställd med hög lön som gör jag kan tömma bolaget varje verksamhetsår
Så saker som datorer, skrivare och licenser och allt man nu kan ha i en IT- rörelse skrivs av direkt och är utan värde?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.