Tiger79 skrev:
Finns tips på enkel felsökning.

Annars finns det på www.ventex.se

Jag ska nog ringa dem nån dag och fråga varför min växlare isade igen.

I manualen står det att, om det är kallare än -6 ute ska tilluftsfläkten stana en gång i halvtimmen för att isa av växlaren. Detta styrs med en timer. Detta tror jag inte funkar för oss.
**********************************************'

Okej! Ja, vi har varit lite dåliga med att se över systemet så det är verkligen på tiden!
 
Tilluften skall hålla komforttemperatur, inte lägre än 17 grader (plus).
 
Consensus skrev:
Tilluften skall hålla komforttemperatur, inte lägre än 17 grader (plus).
Men om man har bergvärme märks det inte om den är 6 grader, som nu.

Undrar om inte 1250w eftervärmaren blir dyrare än lite varmare element?
 
Det lär märkas som fuktskador i alla fall.

Tilluftens rör är inte kondensisolerade. Håller de 6 grader inomhus så lär de generera rätt mycket vatten.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.