321 881 läst ·
1 708 svar
322k läst
1,7k svar
Vår vackra lilla skånegård och jag ...
Stora delar av filmningen är från Bäckaskogs slott men det är möjligt att delar av klippet är från annan plats.
Man kan gå på virtuell rundtur på Bäckaskog på deras hemsida och det stämmer bra med hur det såg ut i programmet.
http://backaskogslott.se/gastinformation/virtuel-tour/
Man kan gå på virtuell rundtur på Bäckaskog på deras hemsida och det stämmer bra med hur det såg ut i programmet.
http://backaskogslott.se/gastinformation/virtuel-tour/
Skriv i tråden https://www.byggahus.se/forum/threads/faijerska-garden-i-kiaby-totalrenoveras-i-husdroemmar.368470/ så kanske du får svar från demSnigla skrev:
Ähhh.. va komiskt egentligen!
Jag såg en jättefin tapet på Husdrömmar (svt) häromdagen.. och tänkte att jag skriver ner var jag såg den och hör av mig till slottet de sa att de var på. Förklarade mitt ärende.. var jag sett tapeten, hur den såg ut och att en viss kung hängde på tavla där.
Fick nyss svar från slottet, de tyckte också tapeten var väldigt fin!
Men det var inte filmat på slottet!
Så de hade tyvärr ingen aning om vad det var för tapet, utan rekommenderade att jag mejlade svt's produktionsteam..
Jaja.. jag får väl börja om igen då.. men jag tyckte det var lite komiskt!
De skyltade ju med var de var och berättade historier osv.. nog trodde jag allt att filmningen var på slottet
Man lär så länge man lever..![]()
Jo, delar verkar vara lika!T tpsoft skrev:
Därför jag trodde allt var därifrån
Tapet jag söker är den blåsvarta (mörk) med ett medaljonglikt mönster på.. den hängde bakom en större tavla av ”Carl XV” med guldramT tpsoft skrev:
Den syntes lite snabbt när de hm.. precis gått i nån trapp tror jag.. de höll på med att berätta lite historia om kungen typ..
Hehe de har ju kommit igenBono_R skrev:
..den där *pekar på bilden*.. har rätt färgskala för århundradet och en mjukare variant av medaljongmönster ..(om man jämför med de 70-tals som jag kikat på ..nu.. hehe)
Med min otur kostar den väl 1800 kr /rullen ..
Fick mejl för någon vecka sedan, från Byggmax.. där de hade en trevlig deal som vi nu passat på att nyttja 
Det var fri hemkörning för 70+ så att de skulle slippa gå runt i butikerna - och dessutom att de skulle ha något att göra i coronatider ..
Även om jag inte är 70 än, så finns det en annan som är det här på gården!
Denne personen har nu shoppat, lite trall i olika storlekar, reglar.. fasadbrädor (två olika bredder), läkt (trädgårdskul).. 70 säckar planteringsjord, 40 säckar gödsel/bark.
Många otympliga saker som de nu kommer och lastar av här hemma.. (som vi slipper packa och köra!).
Kanske vi kan få fason på denna sida i år, blev uppskjutet förra året.
Det var fri hemkörning för 70+ så att de skulle slippa gå runt i butikerna - och dessutom att de skulle ha något att göra i coronatider ..
Även om jag inte är 70 än, så finns det en annan som är det här på gården!
Denne personen har nu shoppat, lite trall i olika storlekar, reglar.. fasadbrädor (två olika bredder), läkt (trädgårdskul).. 70 säckar planteringsjord, 40 säckar gödsel/bark.
Många otympliga saker som de nu kommer och lastar av här hemma.. (som vi slipper packa och köra!).
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kanske vi kan få fason på denna sida i år, blev uppskjutet förra året.