Byggahus.se

Vår vackra lilla skånegård och jag ...

1. Snigla
    Allvetare · Nivå 25
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    IMG_5188.JPG

Häromdagen hämtade vi hem handfatet som vi beställt (vi åkte dit för att köpa det för nån vecka sedan - men det visade sig vara en beställningsvara.. så det var gränsfall att vi hann få hem det till monteringen! Nu kom det lite tidigare och monteringen blev lite framskjuten.. så det löste sig bra ändå) :)

Kan inte förstå varför alla kallar det badkar eller uppläggningsfat...

IMG_5189.JPG

Ja jo.. vi hade ju ett rum som inte var ockuperat av saker.. så där kunde vi ju förvara badrumsgrejerna vi monterat ihop *suck*..får lite krupp på att det är saker överallt.

Men nästa vecka ska badrummet vara klart.. (iaf de delar som är planerade till nu.. vi lär få duscha utan duschväggar ett tag) :)

2. Fadai
    Verktygstokig · Nivå 8
    • Laddar…
  3. Fadai
    Verktygstokig · Nivå 8
    Det är ingen egotripp, jag lovar. Varje gång jag sätter in den j-a avataren blir den dubbel.

• Laddar…
  4. Snigla
    Allvetare · Nivå 25
    Ja det är inte lätt när man vill att det ska se bra ut.. det är ju iaf synlig skillnad på dem! (om du inte tänkt på det, så är det två olika bakgrunder på dina två bilder) :cool:

5. Fadai
    Verktygstokig · Nivå 8
    Inte på min telefon.

6. Snigla
    Allvetare · Nivå 25
    Antar att den övre bilden har en genomskinlig bakgrund..
    Den undre har iaf vit bakgrund! Ser vita rutan ganska tydligt på min dator :)

Skärmavbild 2020-02-13 kl. 13.30.28.png

(vet inte om du kan se det där, men la en liten pil mot hörnet på den vita "rutan" / bakgrunden.. råkade dock få med min egen muspekaren i högra hörnet.. den är oviktig haha)

• Laddar…
  7. Snigla
    Allvetare · Nivå 25
    Igår var jag iväg till färgaffären för att försöka komplettera en tapet som vi satt upp för tre år sedan typ..

Vi fick ju lov att riva väggen både i hallen och köket för att göra ordning möglet i badrummet.. men resultatet är ju att vi nu behöver nya tapeter i de två rummen också - och just i hallen var det så synd.. för jag och maken hade för en gångs skull varit helt överens om en tapet.. och vi har varit jättenöjda med den (har inte ens hunnit sätta upp en tavla där än!).. så det kändes skit att behöva tapetsera om allt.. pga av de där 3-4 våderna på hallväggen.. som försvann..

Kolla så tjusig den är..

IMG_5201.JPG

Lagom lantlig, lagom romantisk.. och ljus/välkomnande :)

Tyvärr visade det sig att den utgått förra året nån gång och de hade inga. Men hon på färgbutiken tog mitt namn o nummer och sa att hon skulle kolla runt lite.. jag sa att jag skulle göra samma sak. När man bara behöver nån rulle.. så kan det finnas nån udda kvar här och var (om man har tur).

Jag googlade.. utan lycka.. och när jag tröttnade så tänkte jag att jag mejlar väl boråstapeter och frågar helt enkelt.. :)

.. och jag hade TUR för en gångs skull (peppar peppar ta i trä... den har ju inte kommit hit än) - de hade ett par rullar i ett hörn, som jag kunde beställa :D Skulle be min färgbutik ta hem dem åt mig sa säljaren (och tala om för dem på butiken att de inte fanns online längre, pga att den utgått).. så det gjorde jag!

Förhoppningsvis skulle de få hem den redan imorgon till mig :surprised:
    (men jag är nöjd om den kommer nästa vecka med, så länge den kommer hel o ren)

8. T
    Medlem · Nivå 7
    Annars kan jag tipsa om https://www.tapetorama.se/ i Malmö som har ett stort sortiment på tapeter och då även sådant som inte tillverkas längre.

• Laddar…
  9. Snigla
    Allvetare · Nivå 25
  10. Snigla
    Allvetare · Nivå 25
    Imorgon kan jag hämta tapeterna, fick sms idag att de anlänt till färgbutiken! :ok::D

• Laddar…
  11. Snigla
    Allvetare · Nivå 25
    B4C7DB28-DDE9-483F-80FB-F1092834B850.jpeg

Hämtade de två kompletterande rullarna (y)

3FFE2634-5ABF-497D-B6ED-A058CF193243.jpeg

Turligt nog (?), när jag letade efter den andra tapeten.. så såg jag att kökstapeten faktiskt fortfarande säljs! Så då beställde vi två rullar av den med.. så det blir komplettering snarare än omtapetsering!

De två färgproverna.. är golvfärg! Vi köpte den gröna till köksgolvet..modigt val av oss :cool: för att vara vi..

Den beiga varianten..har vi på lut till att ev göra rutor med i framtiden :cool: om vi tycker att den gröna blev för mörk i rummet!

12. Fadai
    Verktygstokig · Nivå 8
    Grönt golv verkar cool! Hoppas ni blir nöjda med det.

• Laddar…
  13. Snigla
    Allvetare · Nivå 25
    Det hoppas jag med, kändes rätt när vi såg den mot tapeten :) hade inte ens övervägt grönt golv innan..

Ska bli spännande (y)

• Laddar…
  14. Fadai
    Verktygstokig · Nivå 8
    Ser fram emot bilderna när det är klart.

• Laddar…
  15. Snigla
    Allvetare · Nivå 25
    IMG_5246.JPG

Minnesfotografering.. dvs jag fotograferar el o rördragningar inför framtida ev monteringar (y)

Mitt minne är bra, men ibland blir det ju för mycket på en gång.. då brukar jag leta fram min "projektmapp" på datorn.. där jag samlar alla bilder från just "DET" projektet.. så kan jag kolla där.. var ev reglar, dosor, vatten, elrör osv sattes :)

Gäller o hänga med bara.. när man inte gör jobbet själv (så man hinner få nån bild eller filmklipp.. innan väggen/golvet smackats igen) :)

Sedan ska det ju tilläggas att det inte är lika nödvändigt på alla ställen..

Väggen ifråga här, kan vara av betydelse om ett par år! Jag har förberett med kortlingar på två höjder (eg tre, men det syns inte). För att vi ska kunna sätta upp köksskåp även på den sidan av rummet, om vi vill senare, idag har vi en stor skänk med vitrin där.. men ifall vi ändrar oss.. så har vi nu möjligheten att sätta skåp både "uppe o nere" .. :)

Redigerat 17 feb 11:27