321 855 läst ·
1 708 svar
322k läst
1,7k svar
Vår vackra lilla skånegård och jag ...
SÅÅÅ mycket regnade det inteKnockOnWood skrev:
Men i övrigt fick vi rejält med regn
Körde en liten chansning idag, ringde försäkringsbolaget!
Det hade jag eg inte ens tänkt göra (har eg ingen förhoppning m att få något).. men får jag bara en krona - så är det mer än ingen krona!
Inget att förlora bara ev vinst.. (de står för besiktningskostnaden, enda jag måste göra är att vänta på ett ev beslut).
Badrummet måste rivas ner helt oavsett - och måste byggas upp och betalas helt.. oavsett
Det hade jag eg inte ens tänkt göra (har eg ingen förhoppning m att få något).. men får jag bara en krona - så är det mer än ingen krona!
Inget att förlora bara ev vinst.. (de står för besiktningskostnaden, enda jag måste göra är att vänta på ett ev beslut).
Badrummet måste rivas ner helt oavsett - och måste byggas upp och betalas helt.. oavsett
På måndag kommer de från en ”fuktfirma” och besiktigar det hela.. sen får vi se om det hjälpte nått eller inte.
Oavsett ska vi hämta mattprover i helgen (hoppas de hunnit komma, tillverkaren skulle skicka direkt till butiken - då han inte kunde garantera att de hade provbitar på de mattorna jag ville se).
(Megafavorit..)
(Nyfiken på..)
Oavsett ska vi hämta mattprover i helgen (hoppas de hunnit komma, tillverkaren skulle skicka direkt till butiken - då han inte kunde garantera att de hade provbitar på de mattorna jag ville se).
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
(Megafavorit..)
Logga in
Skapa konto
(Nyfiken på..)
Har hittat en massiv trädörr som jag nästan tyckte var misstänksamt billig för att vara massiv (undrar om jag missat nått..)
Men det blir en bra dörr till badrummet. Kan måla den i linoljefärg nån dag när jag har tråkigt... (10-årsprojekt eller nått)
Vi ska passa på att göra ingången till badrummet handikappvänlig. Idag är dörrren en märklig 70 dörr med påklistrade lister (märklig eller ej, vi ska nog ev återanv den till det andra badrummet..) och nu blir det en 90 dörr (som våra andra) med speglar
Men det blir en bra dörr till badrummet. Kan måla den i linoljefärg nån dag när jag har tråkigt... (10-årsprojekt eller nått)
Logga in
Skapa konto
Vi ska passa på att göra ingången till badrummet handikappvänlig. Idag är dörrren en märklig 70 dörr med påklistrade lister (märklig eller ej, vi ska nog ev återanv den till det andra badrummet..) och nu blir det en 90 dörr (som våra andra) med speglar
Köpte samma dörrar till mitt hus. Fina dörrar. Dom är massiva. Fick dock lämna tillbaka en som var krokig på lässidan. Lite störigt då jag redan hunnit måla.Snigla skrev:
Har hittat en massiv trädörr som jag nästan tyckte var misstänksamt billig för att vara massiv (undrar om jag missat nått..)
[bild]
Vi ska passa på att göra ingången till badrummet handikappvänlig. Idag är dörrren en märklig 70 dörr med påklistrade lister (märklig eller ej, vi ska nog ev återanv den till det andra badrummet..) och nu blir det en 90 dörr (som våra andra) med speglar![]()
Ah.. lite trist när man hunnit måla redan. Men du fick en ny iaf?L ljhnilsson skrev:
Håller de ”måttet” nu när du haft dem ett tag? (Vet ju inte hur länge du haft dem, men troligen någon vecka minst iaf hehe)
Ja det var ganska surt. Köpte två, packade upp den ena och provhängde ( använder som skjutdörr) och den passade fint. Målade då båda och upptäckte när jag hängde båda på plats att den var krokig och tog i karmen med repad färg som konsekvens. Bauhaus tog tillbaka utan ett knyst.
Köpte även en som hänger som ”vanlig” dörr till toan och jag är jättenöjd med dessa.
Köpte även en som hänger som ”vanlig” dörr till toan och jag är jättenöjd med dessa.
Besiktning av badrummet avklarat väldigt snabbt.. fuktnissen sa inte speciellt mycket. Tog bara en massa foton och gjorde en måttskiss över badrummet. Ville knappt titta ner i källaren.. men jag visade duschen underifrån (det man såg) och det enda han faktiskt sa var "jag behöver iaf inte mäta fukten"..
Kan ha berott på det smådroppande vattnet och missfärgade skivan..
Vi väntar oss ingenting, men hoppas på nått..!
(antar att han varken kan eller får säga så mycket eftersom det är handläggaren på försäkringsbolaget som ska gå igenom och bestämma)
Kan ha berott på det smådroppande vattnet och missfärgade skivan..
Vi väntar oss ingenting, men hoppas på nått..!
(antar att han varken kan eller får säga så mycket eftersom det är handläggaren på försäkringsbolaget som ska gå igenom och bestämma)
Försäkringsbolaget ville inte leka med oss, föga förvånande :/ Saknas tydligen en klämring, vilken ska vara den troliga orsaken till läckaget. Om ni minns min golvbrunnsfråga för x år sedan.. så vet ni att den var lite skum!
Men jag tror fortfarande inte det är den som läcker (fast det spelar ingen roll, för om det nu saknas en klämring.. så är badrummet inte gjort enligt konstens alla regler och då är det kört iaf.. oavsett var felet/läckan ligger).
Men hittar jag en klämring när vi river.. så lär de få höra av mig igen
Men jag tror fortfarande inte det är den som läcker (fast det spelar ingen roll, för om det nu saknas en klämring.. så är badrummet inte gjort enligt konstens alla regler och då är det kört iaf.. oavsett var felet/läckan ligger).
Men hittar jag en klämring när vi river.. så lär de få höra av mig igen
Logga in
Skapa konto
Kikar ut genom fönstret.. rapsen har ”grånat ” och mognar sakta.. inte alls lika pigg färg därute! Men istället har trädgården fått många varianter av grönt..
Logga in
Skapa konto
Grillad sommarmat.. egenpicklad gurka.. maken har ju semester!
Logga in
Skapa konto
Åkte iväg och köpte lite virke, planerat göra klart uteplatsen vi påbörjade förra året (golvet lades då, nu är det dags för staket o pergolatak)
Logga in
Skapa konto
Vi har också planterat ner ett ”gult ” körsbärsträd.. hoppas det blir stort och fint! Maken älskar körsbär, men tål inte de vanliga röda! Så när vi sprang på ett gult.. blev han glad (de klarade han äta) chansade vi .. och köpte det (trots att det var lite krokigt)
Logga in
Skapa konto
Provade lägga ett litet trägolv mellan odlingskragarna.. istället för grus el plattor. Det blev bra! Vi var lite fundersamma först.. men ser prydligt ut
Man får nog passa sig lite på höstkanten.. så man inte halkar! Men det ser trevligt ut, binder ihop allt liksom..
Vi kommer göra samma sak i nästa hål (har en gång på andra sidan också, mot nästa odlingskrage)
Om det skulle bli farligt halt, kan du alltid lägga nät på trallen.Snigla skrev:
[bild]
Provade lägga ett litet trägolv mellan odlingskragarna.. istället för grus el plattor. Det blev bra! Vi var lite fundersamma först.. men ser prydligt ut
Man får nog passa sig lite på höstkanten.. så man inte halkar! Men det ser trevligt ut, binder ihop allt liksom..
Vi kommer göra samma sak i nästa hål (har en gång på andra sidan också, mot nästa odlingskrage)