Bygger fortlöper i maka takt pga en hel del jobb som tagit mycket tid under hösten. Har äntligen fått "tätt hus" och är nu klar med utsidan (äntligen). Värmefläktarna står o går och det känns mysigt att ha en varm kåk att stå o pula o jobba imne i nu när höst, vinter o mörker kommer. I helgen gipsades badrumsgolv o väggar samt värmeslingor lades in. Nästa vecka flytar vi golvet. Har snubblat över microcement, det är precis den stil jag eftersträvar i badrummet, någon med erfarenhet kring denna produkt och metod i form av håölbarhet över tid, svårighetsgrad att få det bra osv??

• Gipsat badrumsgolv med värmeslingor och verktyg på trähyllan i ett pågående byggprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Golvvärmeinstallation med värmeslingor på golv och en värmefläkt står i ett rum under renovering.
    Skapa konto
Idag har jag lutat golven i nya delen. Körde på gammeldags golvlut med grå pigmentering. Blev precis den effekt jag hoppats på till min stora glädje! Nu ska jag polera ett varv med röd rondell och sen behandl amed antingen matt hårdvaxolja eller timberex golvolja. Har gjort lite tester och ska utvärdera innan beslut tas.

• Nyligen lutat trägolv med grå pigmentering i en nybyggd del av huset, redo för polering.
    Skapa konto
  • Nylutat trägolv med grå pigmentering i en pågående renovering av ett rum med synlig isolering.
    Skapa konto
  • Gilla
brfbo och 2 till
  • Laddar…
Snyggt! (y)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.