9 075 läst ·
17 svar
9k läst
17 svar
Var smidigast att sätta in diskmaskin?
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Va, finns det en sådan tråd?
För enkelhets skull så delar man väl alltid på hoarna
För enkelhets skull så delar man väl alltid på hoarna
Byggveteran
· Åland
· 2 076 inlägg
Nej du inte så enkelt minsann och långtifrån TS-fråga men sök på "enkel eller dubbel ho" eller tvärtom.
Redigerat:
Att sätta en 45 cm under vasket kommer inte gå för det kommer troligtvis slå i baljan samt vattenlåset.
Jag hade mätt skafferiet för att se hur mycket höjd och bred man har för att försöka få in en bänkdiskmaskin där, får du inte den en bit så kan du alltid ha kvar dörren som den är eller såga den så den blir delbar.
Att ha den nertil kan dock bli problem du måste gå igenom lådorna för att dra vatten och avlopp och inte säkert att det finns plats bakom.
Om du har uttag eller möjlighet att sätta uttag med vattenutkast ovan bänk så hade jag utan tvekan ställt den där, man har då kvar skafferiet vilket man troligtvis behöver i sin helhet.
Hade en bänkdiskmaskin ovan bänk bredvid förra sprickan och saknar inte utrymmet det stod på.
Och den sväljer mer än vad man orkar handdiska, skulle utan tvekan skaffa en igen om det var enda alternativet.
Jag hade mätt skafferiet för att se hur mycket höjd och bred man har för att försöka få in en bänkdiskmaskin där, får du inte den en bit så kan du alltid ha kvar dörren som den är eller såga den så den blir delbar.
Att ha den nertil kan dock bli problem du måste gå igenom lådorna för att dra vatten och avlopp och inte säkert att det finns plats bakom.
Om du har uttag eller möjlighet att sätta uttag med vattenutkast ovan bänk så hade jag utan tvekan ställt den där, man har då kvar skafferiet vilket man troligtvis behöver i sin helhet.
Hade en bänkdiskmaskin ovan bänk bredvid förra sprickan och saknar inte utrymmet det stod på.
Och den sväljer mer än vad man orkar handdiska, skulle utan tvekan skaffa en igen om det var enda alternativet.
Klicka här för att svara
