5 842 läst ·
6 svar
6k läst
6 svar
Var ska iris spjället sitta?
Håller på att bygga ut huset och sådeledes byter jag ut / bygger om FTXen.
Jag har fått ett Irisspjäll med leveransen men detta finns inte med på "ritningen "jag fått.
Var borde spjället sitta? på till eller från luft före eller efter ljuddämparen?
Jag har fått ett Irisspjäll med leveransen men detta finns inte med på "ritningen "jag fått.
Var borde spjället sitta? på till eller från luft före eller efter ljuddämparen?
Svårt att säga utan att se ritningar, kan du inte få tag i den som konstruerat anläggningen? Det brukar stå på ritningarna.
Ljuddämparen skall i alla fall sitta så att du dämpar ljudet från spället mot donen. Dvs efter spjället på tilluften men före spjället på frånluften.
Ljuddämparen skall i alla fall sitta så att du dämpar ljudet från spället mot donen. Dvs efter spjället på tilluften men före spjället på frånluften.
Alla rör ligger under minst 300 lösull och de två som går ut resp till aggregatet är desutom isolerade med nån 50mm isoler strumpa med aluminiun utsida.
Men man borde kanske isolera mellan ljuddämparna med vanlig isolering i stället för lösull(dom ligger ju bredvid varandra )
Men man borde kanske isolera mellan ljuddämparna med vanlig isolering i stället för lösull(dom ligger ju bredvid varandra )
Klicka här för att svara